| کد خبر: 243287 |

◄ آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر

تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای برای اعزام به بنادر کشور به ویژه بندر امام خمینی برای جابه جایی کالاهای اساسی بکار گرفته شده واین روند همچنان ادامه دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای برای اعزام به بنادر کشور به ویژه بندر امام خمینی برای جابه جایی کالاهای اساسی بکار گرفته شده واین روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد حمدالهی یکشنبه در بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در اسکله بندر امام خمینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلی برای تامین ناوگان مورد نیاز جابه جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد.

وی افزود: با تامین ناوگان مورد نیاز جابه جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی تلاش می شود کالاهای مورد نیاز مر دم در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مردم و بازار هدف برسد.

حمدالهی با بیان اینکه بندر امام خمینی بزرگ ترین بندر انتقال کالاهای فله در کشور است و بیش از ۶۰ درصد کالاهای اساسی از این بندر وارد می شود بیان کرد: با توجه به اهمیت جابه جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی تمهیداتی اندیشیده شده است تا جابه جایی این کالاها با کمک رانندگان ناوگان و شرکت های حمل و نقل کالای بین شهری به نحو مطلوبی انجام شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در این سازمان ستادی با محور جابه جایی کالاهای اساسی تشکیل شده است و به موازات آن در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها نیز این ستاد تشکیل و آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: تمامی فرآیندها در این ستاد تعریف شده است تا بتوان از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای برای اعزام به بنادر کشور به ویژه بندر امام استفاده شود.

حمدالهی ادامه داد : با توجه به همزمانی جابه جایی کالاهای اساسی با حمل و نقل محصولات  کشاورزی مانند  چغندرقند در استان خوزستان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سایر دستگاه های مرتبط با حمل کالاهای اساسی درخواست کرد تا جابه جایی این کالاها در طول سال توزیع شود که متاسفانه این اتفاق به دلیل عدم تخصیص ارز و شرایط تحریم و دیگر مشکلات اجتناب ناپذیر صورت نگرفت .

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد حمل محصولات کشاورزی نیز به نحو مطلوبی انجام شود.

حمدالهی از صاحبان کالا خواست با توجه به هزینه بالای قطعات خودرو به موقع کرایه حمل را پرداخت کنند تا رانندگان با خیال راحت نسبت به مراجعه به بنادر و حمل کالاهای اساسی اقدام کنند.

وی بیان کرد: تخصیص روغن و لاستیک تشویقی به رانندگان حمل کالاهای اساسی از مبدا بنادر کشور به ویژه بندر امام خمینی در کارگروه ها مطرح شده و این موضوع در وزارت صنعت، معدن و تجارت درحال پیگیری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.