| کد خبر: 237928 |

بیش‌از ۱۷.۷ هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۷.۷ هزار تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از طریق مرز دریایی چابهار به سایر کشورها ترانزیت شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۷.۷ هزار تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از طریق مرز دریایی چابهار به سایر کشورها ترانزیت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جلال الدین قادری اظهارداشت: انواع قوطی، دستمال کاغذی،سیگار، کتاب، گندم، چای و برنج عمده کالاهای حمل شده این مدت از طریق مرز دریایی چابهار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات اقتصادی در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا بویژه کالاهای اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان به جایگاه چابهار در ترانزیت بین المللی اشاره کرد و افزود: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر چابهار در محل تلاقی ۲ کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور بشمار می‌رود، گفت: هم‌اینک بخش قابل توجهی از ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل در امر جابجایی کالاها از این بندر مهم و استراتژیک کشور مشغول فعالیت هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.