| کد خبر: 237309 |

خسارت‌های زلزله در راه‌های استان هرمزگان مورد ارزیابی قرار گرفت

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در بازید از محورهای آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر در استان هرمزگان، خسارت‌های وارد شده به محورها و جاده‌های مواصلاتی استان هرمزگان مورد ارزیابی قرار گرفت.

تین نیوز

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در بازید از محورهای آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر در استان هرمزگان، خسارت‌های وارد شده به محورها و جاده‌های مواصلاتی استان هرمزگان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونق جاده‌ای ضمن بازدید از تونل شهیدمیرزایی(گلوگاه)، واقع در کیلومتر ۴۵ محور ترانزیتی بندرعباس-سیرجان و روستای گیشان غربی اظهار داشت: خسارت ناشی از زلزله به محور بندرعباس_سیرجان بیش از ۳۳۰ میلیاردتومان برآورد شده است.

وی افزود: قرار است در هفته آتی کمیته ای از اعضای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان هرمزگان سفر و میزان دقیق خسارت‌های ناشی از زلزله اخیر به راه ها بررسی شود.

وی در ادامه با اشاره به احتمال بیشتر بودن میزان خسارت‌ها از برآوردهای اولیه اظهار کرد: در اثر زلزله به تعداد زیادی از ابنیه‌ فنی و تاسیسات جاده‌ای در استان هرمزگان آسیب وارد شده است که برای بازسازی این آسیب ها به خصوص برای موارد ضروری مانند تونل شهید میرزایی اعتباری از محل اعتبارات و منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص داده ‌می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه عنوان کرد: سنگ‌های کوه ها در محور ترانزیتی بندرعباس-سیرجان بر اثر زلزله در در حالت ناپایداری هستند که ممکن است با بارش باران، ریزش کنند و باعث بروز خسارت در این محور شوند که لازم است ایمن سازی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: مشکلاتی در ۴ مقطع محور ترانزیتی بندرعباس-سیرجان ایجاد شده‌ بود که با حضور به موقع و تلاش راهداران سخت کوش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در همان ساعات اولیه وقوع حادثه بازگشایی و همچنین مکان‌هایی که به تعمیرات نیاز داشت با حضور اکیپ‌های راهداری موانع سریعا برطرف شد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی ضمن اشاره به اهمیت محور ترانزیتی بندرعباس_سیرجان گفت: این محور ترانزیتی از محورهای شریانی مهم کشور محسوب می شود و نقش اساسی در حمل‌ کالاهای اساسی دارد و با تلاش همکاران در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وقفه‌ای در حمل و نقل کالاهای اساسی ایجاد نشد.

در این سفر همچنین با حضور محمد تیموری معاون برنامه ریزی این سازمان، نشست هم‌اندیشی با اصناف بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست که به منظور بررسی مسائل این حوزه برگزار شد، محمد تیموری گفت: نگهداری از راه‌ها مستلزم اعتبار است و عدم نگهداری صحیح و به موقع از جاده‌ها سبب از بین رفتن این سرمایه‌های ملی می‌شود.

وی یادآور شد: ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال برای نگهداری بهینه راه‌ها نیاز است، در حالی که تنها ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در سال برای این امر در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار می‌گیرد.

تیموری با بیان این که در دنیا سه روش برای تامین هزینه های نگهداری از راه ها وجود دارد، افزود: در کشورهای پیشرفته عوارض پنهان خرابی جاده‌ها توسط کاربران جاده پرداخت می شود، روش اول عوارض سوخت است، به این صورت که کاربری که سوخت بیشتری مصرف می‌کند، باید عوارض بیشتری هم پرداخت کند، همچنین عوارض خودرو و عوارض راه از جمله دیگر منابع درآمدی برای نگهداری راه‌ها محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش در نشست مذکور اعضای صنف بخش حمل‌ و نقل استان هرمزگان مشکلات و مسائل حمل‌ و نقل استان را بیان کردند و درخصوص رفع این موانع، راهکارهایی توسط معاون برنامه ریزی سازمان ارائه شد.

این گزارش حاکی است تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای از محوطه پایانه بار و کمربندی پایانه بار بندرعباس بازید و مشکلات را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در این سفر مشاور رئیس سازمان در امور مطالعات راهبردی، مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان ها، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان را همراهی کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.