| کد خبر: 235973 |

◄ پیش بینی ۱۵هزار میلیارد تومان برای تامین قیر در بودجه

براساس بند ز تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ۱۵هزارمیلیارد تومان برای تامین قیر مورد نیاز کشور پیش بینی کرده‌است.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای گفت: براساس بند ز تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ۱۵هزارمیلیارد تومان برای تامین قیر مورد نیاز کشور پیش بینی کرده‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد تیموری افزود: از این میزان اعتبار ۴۸ درصد برای تامین قیر راه‌های روستایی و بین شهری اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به استفساریه خوب مجلس شورای اسلامی قرار است وزارت نفت مواد اولیه تولید قیر را رایگان به قیرسازها بدهد و از آن محل ما نیز قیر رایگان تحویل بگیریم که با وجود تصویب قانون هنوز قیری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص نیافته و این امر هنوز اجرا نشده است.

تیموری در باره ناوگان راهداری کشور گفت: در کشور ۱۴ هزار دستگاه ناوگان راهداری وجود دارد که از این شمار ۱۰ هزار دستگاه سنگین و نیمه سنگین هستند.

وی ادامه داد: از این ۱۰ هزار دستگاه ناوگان راهداری بیش از ۶۰ درصد بالای ۲۵ سال خدمت کردند و مشمول فرسودگی هستند که باید نوسازی شوند.

بیشتر بخوانید:

وزارت نفت مجاز به اختصاص اعتبار برای تأمین ماده اولیه قیر شد

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای بیان کرد: با تخصیص اعتبارات در زمان حاضر ناوگان ماشین آلات راهداری استان بوشهر نسبت به کشور جدیدتر است و درهمه بحران‌ها از جمله سیل لرستان و جنوب کرمان این استان از جمله استان‌هایی معینی بود که به کمک آنها شتافت.

تیموری با اشاره به توافق انجام شده با مسئولان استان بوشهر در زمینه  مشارکت در تامین اعتبار برای خرید ماشین آلات راهداری گفت: در ۲ سال گذشته گام‌های خوبی برای نوسازی و خرید ماشین آلات راهداری در این استان انجام شده و امسال نیز ۷.۵میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای این بخش تخصیص یافته که به همین مبلغ از سوی سازمان نیز اعتبار تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط ناوگان مسافری و اتوبوسی بوشهر بد نیست گفت: برای ناوگان باری با استفاده از ظرفیت بند سه ماده ۳۰ قانون احکام دائمی کشور بحث ورود کامیون‌های زیر سه سال در دستور کار است که اگر از این مسیر ماشین‌هایی با برند مناسب و خوب وارد ناوگان حمل و نقل کشور شود بخشی از عقب افتادگی‌ها و فرسودگی ناوگان  جبران می‌شود.

وی در باره سامانه‌های هوشمند ترافیکی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر۵۶ سامانه فعال ثبت تخلفات رانندگی و چهار سامانه توزین در حال حرکت در این  استان فعال است که به وسیله آنها اطلاعات مورد نیاز در مرکز مدیریت راه‌ها رصد می‌شود.

تیموری اضافه کرد: تلاش می‌شود امسال سامانه‌های قدیمی که توسط شرکت بصیر نصب و استفاده کمتری از آنها شده ارتقا و به روز رسانی شود.

تیموری با اشاره به ظرفیت دریا در استان بوشهر گفت: با توجه به وجود ظرفیت دریا و توجه دولت به اقتصاد دریا محور باید از این ظرفیت و موهبت استان بوشهر استفاده شود و زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی بزرگ بر پایه دریا مورد توجه قرار گیرد.

وی در باره حوزه راه و راهداری در استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان از محل ردیف اعتبارات ملی به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای به این استان تخصیص یافته و در صورت نیاز تخصیص لازم داده می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.