| کد خبر: 231915 |

امسال سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می شود

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در قالب طرح ابرار در سال جاری سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای روستایی کشور زیر پوشش آسفالت قرار می گیرد.

تین نیوز

 رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در قالب طرح ابرار در سال جاری سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای روستایی کشور زیر پوشش آسفالت قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، داریوش امانی سه شنبه شب در دیدار با استاندار خراسان شمالی در بجنورد  اظهار داشت: براساس این برنامه ، پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در سطح کشور به خصوص استان هایی که از میانگین جمعیت روستایی بالاتری برخوردارند، در اولویت طرح ابرار برای آسفالت راههای روستایی قرار می گیرند.

رییس سازمان راهداری خاطرنشان کرد : در سال جاری براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی تمام اعتبارات ملی راه روستایی به اعتبار استانی تبدیل شد و تا حدودی با این تصمیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نیز در حوزه ساخت راههای روستایی با مشکل مالی مواجه شد.

امانی افزود : سازمان راهداری برای جبران کمبود بودجه راه روستایی در قالب برنامه محرومیت زدایی، رایزنی  با بخش مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد علوی و برکت برای تامین عتبار انجام داد و در صورت به نتیجه رسیدن این رایزنی ها تا حد زیادی می توانیم کمک هایی را برای راههای روستایی به  استان ها داشته باشیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گرانی فهرست بهاء ساخت راههای روستایی و مطالبات معوقه پیمانکاران را از دیگر مشکلات اجرای این طرح ابرار اعلام کرد و اظهارداشت : براساس آمار، فهرست بهاء راه روستایی در سال جاری حدود ۱۰۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

امانی اظهارداشت : گرانی فهرست بهاء هزینه های احداث راه روستایی و پرداخت نقدی خریدها به خصوص قیر موجب شد تا سازمان راهداری  برای اجرای طرح های راه روستایی با مشکلات زیادی مواجه شود.

رییس سازمان راهداری میزان مطالبات پیمانکاران راه روستایی را حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت : تمام این مطالبات مربوط به گذشته است و وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام داد تا با کمک این سازمان مطالبات پیمانکاران در قالب اسناد خزانه و نقدی پرداخت شود.

تفاهم نامه استانی برای توسعه راه روستایی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال جاری براساس دستور وزیر راه و شهرسازی برای سرعت بخشیدن به پروژه های راه روستایی به خصوص  پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد ، تفاهم نامه هایی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استان ها منعقد شد.

امانی اظهارداشت : براساس این تفاهم نامه ۶۰ درصد از هزینه ساخت راههای روستایی از محل اعتبار سازمان راهداری و ۴۰ درصد نیز استانی تامین شود تا بتوانیم عقب ماندگی های حوزه راه روستایی را به خصوص استان هایی مانند خراسان شمالی را جبران کنیم.

به گفته وی تاکنون این تفاهم نامه بین سازمان راهداری و ۲۷ استان کشور بسته شد.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور عصر امروز برای بازدید از پروژه های راهسازی به استان خراسان شمالی سفر کرد.

دیدار با استاندار خراسان شمالی، حضور در شورای هماهنگی مدیران راه  و شهرسازی و راهداری و  حمل و نقل جاده ای و انعقاد تفاهمنامه در زمینه توسعه راههای روستایی با استاندار  از برنامه این سفر دو روزه اعلام شد.

استان خراسان شمالی 4246 کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون کمتر از 10 درصد از این راهها زیر پوشش آسفالت قرار گرفت و میانگین آسفالت راه روستایی در این خطه شمال کشور 10 درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.