| کد خبر: 231744 |

جاده‌ تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور آسفالت می‌شود

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: مسیر تردد تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار سطح کشور امسال آسفالت می‌شود و اعتبار لازم برای این برنامه در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

تین نیوز

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: مسیر تردد تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار سطح کشور امسال آسفالت می‌شود و اعتبار لازم برای این برنامه در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فرامرز مداح روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، افزود: اعتبارات راه‌های روستایی امسال به‌صورت استانی است و آسفالت و بهسازی تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور در سال جاری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد:  متناسب با اعتبارات اختصاص یافته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهسازی راه‌های اصلی و دسترسی سطح کشور برنامه‌ریزی‌ لازم انجام شده‌ است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ادامه طرح کلید به کلید ریاست جمهوری را از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت:  اجرای طرح واردات ناوگان زیر سه سال به تعداد محدود و مشارکت با واحدهای تولید کننده داخلی از برنامه‌های این سازمان برای نوسازی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و کامیون در سال جاری است.

مداح، از آغاز طرح‌های مطالعاتی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری خبرداد و افزود: در این طرح برای کاهش هزینه‌ها بخش‌هایی از طرح‌های راهداری به صورت امانی و استفاده از امکانات سازمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هوشمندسازی حمل و نقل کالا از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری  است و بر این اساس قراردادی برای خرید ۲ هزار دوربین کنترل سرعت با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای منعقد شد.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهارداشت: پیگیری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد مجمتع‌های خدمات رفاهی بین راهی نیز برای افزایش ایمنی جاده‌های کشور از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

مداح گفت: افزایش سرعت عبور ناوگان ترانزیت برای تسریع در واردات و صادرات کالا در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است تا کالاهای صادراتی در کمترین زمان بتوانند از پایانه‌های مرزی عبور کرده و مسیر ترانزیت کشور برای صادرکنندگان و واردکنندگان جذابتر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به قرار گرفتن این استان در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق کشور نیاز است متناسب با نقش استان در حمل و نقل کالا و مسافر در کشور مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: استان مرکزی از جمله مناطقی  است که بیشترین آزاد اه و بزرگراه را در کشور دارد و باید در زمینه پایش تصویری و نصب دوربین در جاده‌های استان برای افزایش ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات جاده‌ای توجه ویژه شود.

وی با یادآوری عدم اجرای طرح سرعت متوسطه در جاده‌های استان مرکزی ادامه داد: این طرح در بیشتر استان‌های کشور اجرایی شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و نقش این استان در حمل بار و مسافر اجرای این طرح در استان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: سرعت بالای خودروهای عبوری در جاده‌های استان از جمله مهمترین عوامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان بوده و تجهیز و استقرار دوربین در جاده‌ها نقش مهمی در کاهش تصادفات در استان به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز گفت: باتوجه به شاهراه بودن و نقش استان در حمل و نقل جاده‌ای کشور ایمن سازی و بهبود ایمنی جاده‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

«مهرداد جهانی» افزود: هوشمند سازی جاده‌ها در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری است.

در این نشست از خدمات «علی زندی‌فر» تقدیر و «مهرداد جهانی» به‌عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی معرفی شد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود ۱.۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یکهزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه ‌است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.