| کد خبر: 230261 |

ایمن‌سازی مسیر مرز بازرگان در دستور کار جدی سازمان راهداری است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایمن سازی محور شریانی ماکو - بازرگان منتهی به بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران (بازرگان) در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایمن سازی محور شریانی ماکو - بازرگان منتهی به بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران (بازرگان) در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، رضا اکبری روز شنبه پس از بازدید از راه های ارتباطی منتهی به مرز بازرگان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمن سازی محورهای دسترسی به پایانه های مرزی و مناطق گردشگری افزود: محورهای شریانی خوی - ایواوغلی و ماکو - بازرگان از محورهای مهم ترانزیتی کشور است زیرا بیشترین مبادلات کالا با کشور ترکیه و به تبع آن با اروپا از طریق این محورها انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای به این محورهای شریانی دارد و عملیات تعریض این محورها و خط کشی و ایمن سازی آنها پیگیری می شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: طرح ساماندهی محور خوی - ایواوغلی با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال، ایمن سازی محورهای شریانی حوزه شهرستان سلماس، اقدامات بهسازی سالن‌تجاری پایانه مرزی بازرگان در جهت اجرای طرح مدیریت یکپارچه پایانه مرزی به صورت پایلوت در این مرز، پل پنج دهانه ۲۲ متری مهلذان شهرستان خوی که بخشی از پروژه های مورد بازدید بود، تنها گوشه ای از طرح های عمرانی در دست اقدام این اداره کل در شمال استان ااست.

اکبری اضافه کرد: احداث پل پوش آباد اشنویه به عنوان یکی دیگر از پروژه های مورد بازدید در ۱۱ دهنه ۱۰ متری و با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی ۲ روز گذشته در سفر به محورهای شمال و جنوب استان از محور ارومیه - سلماس، سلماس - خوی ، خوی - ایواوغلی، ایواوغلی - چایپاره و ماکو - بازرگان و محورهای مواصلاتی شهرستان های اشنویه ، پیرانشهر و نقده  بازدید و از پروژه های مختلف راهداری در این محورها از قبیل پروژه های تعریض محورها، ساخت و توسعه ابنیه فنی، خط کشی، حذف نقاط پر حادثه بازدید کرد و در جریان مسائل مربوط به این پروژه ها قرار گرفت.

بازرگان، یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور بوده که در مرز ایران با ترکیه قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.