| کد خبر: 220984 |

قائم مقام سازمان راهداری: تلفات حوادث جاده‌ای ۱۶.۵ درصد کاهش یافت

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با انجام پروژه‌های زیرساختی و اصلاحی در راه‌ها، تلفات حوادث جاده‌ای در نیمه نخست امسال ۱۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

تین نیوز

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با انجام پروژه‌های زیرساختی و اصلاحی در راه‌ها، تلفات حوادث جاده‌ای در نیمه نخست امسال ۱۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در آئین آغاز طرح زمستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در شهرستان گناوه افزود: در این مدت با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی ۲۷۰ نقطه پر حادثه در راه‌های کشور اصلاح و خطر خیزی آنها برطرف شده‌است و هم اکنون ۵۰۰ نقطه جدید در دست اصلاح قرار دارد.

وی ادامه داد: این سازمان امسال با آماده‌سازی ۹۴۰ راهدارخانه ثابت و سیار، ۹۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و تامین شن و نمک مورد نیاز به استقبال فصل سرما می‌رود.

امانی گفت: با توجه به تجمع خودروها و ایجاد صف‌های طولانی، افزایش آلایندگی‌های زیست محیطی در پشت گیت‌های عوارضی طرح پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌های کشور در دست اجراست و هم اکنون این سیستم در  آزادراه‌های دولتی مستقر شده و در حال تسری به آزادراه‌های مشارکتی است.

 قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیستم پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها هم اکنون در مسیر آزادراهی تهران - قم- کاشان - اصفهان نصب شده‌است و طبق دستور رئیس جمهوری آزاد راه قزوین-رشت نیز تا ۲ ماه دیگر به طور کامل از این سیستم برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود شرایط سخت تحریم اما در۲ هفته گذشته با ۲هزار و ۷۰۰ کیلومتر در قالب طرح ابرار راه روستایی و پیش از این نیز پروژه‌های سیل در کشور افتتاح شد.

امانی یادآور شد: اجرای این پروژه‌ها نشان می‌دهد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور براساس برنامه تدوین شده در مسیر حرکت قرار دارد و تلاش شده کوچکترین وفقه‌ای در خدمت رسانی به مردم دراین بخش به وجود نیاید.

وی در باره استان بوشهر ادامه داد: بوشهر از استان‌های پرکار و پرتلاش است و رتبه اول تا پنجم کشور در بخش ایمنی را به خود اختصاص داده‌است.

امانی گفت: تلاش می‌شود با اذن رهبرمعظم انقلاب راهدارانی که در حین خدمت و انجام ماموریت جان می‌دهند، به عنوان شهید خدمت معرفی شوند.

وی یادآور شد: استان بوشهر از نظر ایمنی و کاهش تلفات جزو ۶ استان نخست کشور است و این توفیق با همکاری، هماهنگی و انسجام همه همکاران این توفیق حاصل شده‌است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: استان بوشهر مشکلی در زمینه اجرای پروژه‌ها ندارد و تنها با کمبود قیر روبرو است که تلاش می‌شود این مشکل برطرف شود.

 وی تاکید کرد: هرچند کمبود اعتبارمشکل ساز است اما تلاش شده مشکلی در زمینه اجرای مسئولیت‌ها و پروژه‌ها به وجود نیاید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.