| کد خبر: 218594 |

در مدت 20 ماه آینده صورت می‌گیرد:

◄ نوسازی 5 هزار ناوگان باری

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ستاد و امور استان‌ها و مجلس شورای اسلامی گفت: 5 هزار کامیون طبق قرارداد جدید طی 20 ماه نوسازی می‌شود.

تین نیوز

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ستاد و امور استان‌ها و مجلس شورای اسلامی گفت: 5 هزار کامیون طبق قرارداد جدید طی 20 ماه نوسازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی مرداد ماه امسال (25 مرداد) در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر افزود: در حال حاضر65 هزار کامیون فرسوده بالای 30 سال در کشور داریم، 5 هزار کامیون طی سه سال گذشته نوسازی شده است، 5 هزار کامیون هم طبق قرارداد جدید طی 20 ماه نوسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین قرار است قرارداد همکاری با یکی دیگر از سازندگان داخلی برای نوسازی یک هزار دستگاه کامیون از ناوگان جاده‌ای طی 12 ماه به امضا برسد.

امانی گفت: با مشارکت بخش خصوصی تا 10 روز( 15 شهریور)، 200دستگاه کامیون جدید به متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، تحویل داده می‌شود.
وی عنوان کرد: در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار برون شهری، دارندگان کامیون بالای 50 سال در اولویت هستند و پس از آن خودروهای بالای 40 سال و بعد بالای 30 سال در اولویت قرار دارند.
این مقام مسئول افزود: در این طرح 80 درصد قیمت کامیون به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود که سود 18 درصدی دارد اما رانندگان تنها 9 درصد بهره را پرداخت می‌کنند و 9 درصد سود هم به صورت یارانه از سوی دولت تعلق می‌گیرد.
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مشکل مالی رانندگان برای خرید کامیون گفت: رانندگان با فروش لاشه خودروی خود و ارائه گواهی اسقاط، در پرداخت 20 درصد اولیه مبلغ کامیون جدید مشکلی نخواهند داشت و مابقی هم تسهیلات با سود 9 درصد دریافت می‌کنند.
به گزارش تین نیوز، امانی عنوان کرد: این طرح مستمر ادامه پیدا می‌کند و با سازندگان دیگری هم قرارداد منعقد خواهد شد.
وی، در خصوص مراحل ثبت نام و نوسازی کامیون فرسوده گفت: ابتدا ثبت نام در این طرح با شروط دارا بودن کارت هوشمند و فعالیت و پیمایش ناوگان و در مراحل بعدی معرفی به بانک و گواهی اسقاط انجام می‌شود که ظرف 20 ماه این ناوگان تحویل داده می‌شود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.