| کد خبر: 220567 |

◄ رفع ۲۷۰ نقطه پرتصادف و رشد ۷.۵ درصدی جابه‌جایی کالا در دوران کرونا

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی ۲۷۰ نقطه پرتصادف رفع شده و هم اکنون ۵۰۰ نقطه جدید در دست اصلاح قرار دارد.

تین نیوز

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تاکید بر اینکه با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی ۲۷۰ نقطه پرتصادف رفع شده و هم اکنون ۵۰۰ نقطه جدید در دست اصلاح قرار دارد، به عملکرد این سازمان برای بخش حمل و نقل طی دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری با ۷.۵ درصد رشد ۲۷۲ میلیون تن از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی بار برون‌شهری جابجا شد که ۶۵ میلیون تومان را کالاهای اساسی تشکیل داد و از رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

 به گزارش تین نیوز، داریوش امانی قائم مقام ریاست این سازمان با تشریح برنامه‌ها و آمادگی‌های این سازمان برای استقبال از فصل سرما و بارش و انجام عملیات راهداری درخصوص پرترددترین جاده‌های کشور در فصل سرما اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در سالیان گذشته و پیک های مسافرتی، جاده های منتهی به استان‌های شمالی از بیشترین تردد برخوردار هستند؛ اما محور تهران-قم پرترددترین محور کشور محسوب می شود.

 وی با بیان این که هر استان حداقل دو محور با میزان تردد بالا دارد، افزود: در فصل سرما میزان تردد در محورهای واقع در استان‌های جنوبی کشور متفاوت از نیمه ابتدایی سال است و شاهد تردد بیشتری در آنها هستیم.

 قائم مقام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه راهداری زمستانی امسال گفت: از اواخر مردادماه جلسات مربوط به راهداری زمستانی در این سازمان برگزار شده است زیرا فصل سرما در برخی از استان‌ها زودتر از سایرین شروع می‌شود به طوری که هم اکنون که در اواسط مهرماه قرار داریم اما بارش در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

 امانی با بیان این که طبق آسیب‌شناسی عملیات راهداری زمستانی سال گذشته امسال با آماده‌سازی ۹۴۰ باب راهدارخانه ثابت و سیار، ۹۶۰ دستگاه ماشین آلات و تامین شن و نمک مورد نیاز به استقبال سرما می رویم، گفت: با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی ۲۷۰ نقطه پرتصادف رفع شده و هم اکنون ۵۰۰ نقطه جدید در دست اصلاح قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی طرح پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه های کشور اظهار داشت: با توجه به تجمع خودروها و ایجاد صف های طولانی، همچنین افزایش آلایندگی‌های زیست محیطی در پشت گیت‌های عوارضی چنین تصمیم اتخاذ شد، هم اکنون این سیستم در آزادراه های دولتی مستقر شده و در حال تسری به آزادراه های مشارکتی است.

 قائم مقام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیستم پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها هم اکنون در مسیر آزادراهی تهران-قم-کاشان-اصفهان نصب شده است و طبق دستور ریاست جمهوری آزادراه قزوین-رشت تا دو ماه دیگر به طور کامل از این سیستم برخوردار می‌شود.

 

 وی با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بخش حمل و نقل گفت: به رغم کاهش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر و این که طی دو ماه اول سال جاری هیچ گونه جابجایی انجام نشد، ابلاغیه های متعددی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا در ناوگان و پایانه‌ها اجرایی شده است، همچنین تدابیری اندیشیده شد تا رانندگان و مالکان شرکت های حمل و نقل برای تمدید کارت هوشمند و پروانه فعالیت به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

 قائم مقام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: علاوه بر پیش بینی بسته های کمک معیشتی برای رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر، برنامه‌ای برای کاهش اجاره غرفه‌های شرکت‌های حمل و نقل در پایانه‌ها، بخشودگی مالیاتی و تقسیط بیمه در دستور کار قرار دارد.

 امانی با اشاره به فصول پربارش پیش رو از مردم درخواست کرد تا در صورت نیاز به انجام سفر ضروری برای اطلاع یابی از وضعیت ترافیکی جاده ها، پیش بینی هواشناسی محورها و امکانات مستقر در مسیر ها با سامانه جامع ۱۴۱ شامل تلفن گویا، اپلیکیشن، وب سایت و سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ هماهنگ باشند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.