| کد خبر: 195486 |

روزانه ۱۱‌ هزار تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرزمشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: روزانه به‌طور متوسط یازده هزار تردد در پایانه‌های مرزی استان ثبت می‌شود که بخش قابل توجه آن در مرزهای سه‌گانه با کشور ترکیه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ارسلان شکری افزود: در یک‌سال گذشته حدود چهار میلیون مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که از این تعداد بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مربوط به پایانه‌مرزی بازرگان در مرز شهرستان ماکو با کشور ترکیه ثبت شده‌است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین پایانه‌مرزی رازی که در مرز شهرستان خوی با کشور ترکیه قرار دارد، یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در یک سال گذشته داشته که در رده دوم میزان مسافر قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با این ارقام و افزایش میزان تردد پایانه‌مرزی سرو در مرز شهرستان ارومیه با ترکیه، نزدیک به ۷۰ درصد کل تردد این استان در مرز با این کشور انجام می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای بهبود وضعیت پایانه‌ها و ارائه خدمات بهتر به مسافران، ۷۰۰ میلیارد ریال طی سال‌جاری در پنج پایانه مرزی استان هزینه می‌شود.

شکری گفت: تکمیل تیرپارک و محوطه پایانه بازرگان، محوطه‌سازی و احداث ساختمان‌های جانبی پایانه رازی، احداث سالن مسافری در پایانه سرو و تکمیل زیرساخت‌های پایانه‌های تمرچین و پلدشت از جمله برنامه‌های این بخش است.

پایانه‌های بازرگان ماکو، سرو ارومیه، رازی خوی، صنم بلاغی پلدشت و تمرچین پیرانشهر پنج پایانه مرزی آذربایجان‌غربی به شمار می‌روند.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرزمشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.