| کد خبر: 194954 |

◄ رشد 48 درصدی ورود مسافران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه

در چهار ماهه ابتدای سال جاری جمعاً تعداد 41 هزار مسافر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در جلسه مورخ 30 مرداد ماه ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه هر ساله خیل عظیمی از زوار پاکستانی و عاشقان اباعبداله  الحسین از طریق پایانه مرزی میرجاوه جهت شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی وارد کشور می‌شوند به‌جهت تسهیل در عبور و مرور و رفاه و آسایش  این زوار اقدامات مناسبی در پایانه مرزی میرجاوه  انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، افزود: در چهار ماهه ابتدای سال جاری جمعاً تعداد 41 هزار مسافر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به این‌که در بخش جابه‌جایی و حمل و نقل مسافر مشکل خاصی وجود ندارد گفت: در ایام محرم و صفر سال گذشته بیش از 64 هزار نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده‌اند که این تعداد توسط 722 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 735 دستگاه ناوگان ایرانی جابه‌جا شده‌اند. 

وی ادامه داد: روندروبه رشد ورود زائران به کشور طی سنوات گذشته نشان می‌دهد امسال نیز باید شاهد افزایش آمار ورودی به کشور باشیم و پیش‌بینی ما بر ورود بیش از 70هزار نفر زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه در طی ایام محرم و صفر است که جهت استقبال از این عزیزان آمادگی کامل وجود دارد.

 کرد به پیش‌بینی پنج نقطه جهت ارائه سوخت به ناوگان پاکستانی اشاره کرد و افزود: علاوه بر افزایش امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و حمام، تعداد 21 دستگاه پاسپورت خوان و 12 گیت ورودی جهت تسهیل در ورود زائران در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.