| کد خبر: 192193 |

حمل بیش از ۲ میلیون تن کالا در سیستان و بلوچستان

۲ میلیون و ۷۲۴ هزار تن کالا از طریق ۱۷۱ هزار سفر ناوگان باری از ابتدای امسال تا پایان خرداد در این استان حمل شده است.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار تن کالا از طریق ۱۷۱ هزار سفر ناوگان باری از ابتدای امسال تا پایان خرداد در این استان حمل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایوب کرد در این باره اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال به طور متوسط بیش از ۲۹ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان بارگیری و به مقاصد مختلف توسط هزار و ۸۴۰ سفر ناوگان باری در روز حمل شده است. 

وی با بیان اینکه جابجایی کالا در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال۴۷ درصد در تناژ و ۵۱ درصد در تعداد سفر افزایش یافته است افزود: بیش از ۲۷۲ هزار و ۶۳۴ تن مربوط به حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار شامل محموله های شکر، برنج، گندم و ذرت بوده است. 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار فروند کشتی حامل کالاهای اساسی دولتی با تناژ ۷۲ هزار و ۴۳۳ تن از ابتدای امسال تا کنون وارد بندر چابهار شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷۵ درصد در میزان کالا و ۱۰۰ درصد در تعداد کشتی های وارده افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: در سال جاری به منظور کنترل ترافیک ناوگان اعزامی به بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار، تسریع در ساماندهی ناوگان باری، کاهش و مدیریت هزینه های مترتب بر حمل بار از جمله مبالغ ورودی پایانه های بار و کمیسیون های پرداختی توسط رانندگان، نسبت به تهیه و تدوین نرم افزار اختصاصی بر بستر وب و با استفاده از دوربین های پلاک خوان درب های ورودی و خروجی پایانه بار چابهار راه اندازی شده که این امر ضمن تامین رضایت صاحبان کالا، رانندگان و شرکت های حمل و نقل، باعث روان شدن فرآیند مستمر ورود و خروج ناوگان از اسکله های شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.