| کد خبر: 193291 |

◄ افزایش گشت‌های نامحسوس جاده‌ای برای کنترل تصادفات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در استانداری اردبیل خبر از راه‌‌اندازی استودیوی خبری در اطلاع‌رسانی سریع از وضعیت جاده‌های استان به ویژه در ایام پرترافیک در صداوسیمای مرکز اردبیل داد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در استانداری اردبیل با اشاره به راه‌‌اندازی استودیوی خبری در اطلاع‌رسانی سریع از وضعیت جاده‌های استان به ویژه در ایام پرترافیک در صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: این استان جزو استان‌های اول کشور بود که توانست این استودیو را با تجهیزات مناسب راه‌اندازی کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل،علی رحمتی دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل ضرورت گسترش گشت‌های نامحسوس کنترل پلیس را با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دو ماه باقیمانده از فصل تابستان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در شمال استان اردبیل با هدف کاهش تصادفات، گشت‌های کنترلی خودمان را گسترش دادیم و امیدواریم به نسبت سال گذشته میزان تصادفات به ویژه تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به کمبود اعتبارات در بخش خط کشی راه‌ها و همچنین زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی گفت: امیدواریم با مساعدت وزارت و سازمان و همچنین اعتبارات استانی بتوانیم پروژه‌های در دست اجرا را به سرعت تکمیل و در نیمه اول امسال بخش عمده‌ای از آنها را آماده بهره‌‌برداری کنیم.

رحمتی سفر معاون حمل و نقل وزیر راه را به استان و بازدید از پروژه‌های مختلف را در شهرستان‌ها پرخیر و برکت اعلام کرد و افزود:در 11 سال گذشته استان اردبیل با فراز و نشیب‌هایی در تلفات جاده‌ای روبرو بوده به طوری که اوج تلفات در سال 89 با ثبت 240 نفر کشته در جاده‌های استان به ثبت رسید که تا سال 96 این میزان به 124 کشته کاهش یافته است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در سال 97 با افزایش 58 درصدی تلفات جاده‌ای تعداد کشته‌های استان به 196 نفر رسید که یک آمار تامل‌برانگیز است تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال نیز با ثبت 38 فقره تصادف جاده‌ای تعداد کشته‌های استا به 58 نفر رسید که 24 درصد افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل شاخص بهره‌مندی این استان را از بزرگراه به ازای هر 100 کیلومتر 9 کیلومتر اعلام و گفت: این شاخص در کشور 22 کیلومتر است که امیدواریم با پیگیری همه مسئولان در این حوزه شاهد افزایش احداث بزرگراه ها در اردبیل باشیم.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل فعالیت 62 سامانه ترددشمار و 24 سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای را یادآور شد و افزود: تعداد متوفیان محور سه راهی مشگین‌شهر تا سربند در سه ماهه امسال 10 نفر و سربند تا پارس‌آباد 9 نفر بوده که در این مسیر 159 کیلومتری که روزانه 10 هزار تردد به ثبت می‌رسد عمده تصادفات رخ به رخ اتفاق افتاده است.

عضو شورای برنامه ریزی استان اردبیل شناسایی و حذف 25 مورد نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان را خاطرنشان کرد و افزود: نیمی از این نقاط پرحادثه رفع شده و یا در مرحله رفع ایراد است و مابقی نیز در مرحله شناسایی و طراحی برای اصلاح قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین در مورد محور حادثه‌خیز پارس‌آباد به سمت سه راهی سربند و سه راهی سربند به سمت سه راهی مشگین‌شهر گفت: در این مسیر میانگین سرعت رانندگان 85 تا 87 کیلومتر ثبت شده و به دلیل سبقت غیرمجاز عمده تصادفات در نوبت عصر و شب اتفاق افتاده است که باید با تلاش مسئولان راه و شهرسازی استان اردبیل نسبت به چهارخطه کردن آن اقدام شود.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: 65 درصد علت تامه تصادفات در استان انحراف به چپ، سپس سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه بوده به طوری که در محورهای شمالی استان اردبیل تردد ماشین آلات کشاورزی و خوردوهای سنگین زمینه وقوع تصادفات را در سبقت‌های غیرمجاز به وجود آورده است.

علی رحمتی با بیان اینکه 40 درصد تلفات جاده‌ای به دلیل ضربه شدید به سر روی داده که 75 درصد تلفات در محل فوت و 17 درصد نیز در بیمارستان به ثبت رسیده است،از تلاش های همه دستگاهها ، رسانه و به ویژه صداوسیمای مرکز اردبیل در امر فرهنگ سازی رانندگی و پخش مکرر کلیپ های ایمنی قدردانی کرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل ضرورت ایمن‌سازی جاده‌ها به ویژه نصب نوارهای لرزاننده، نصب تابلوهای آرام‌سازی در محورهای ورودی از مسیر فرعی به اصلی و همچنین راه‌اندازی کنترل سرعت متوس را یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعا حضور پلیس در مناطق مختلف به انضباط ترافیکی منجر شده و تلفات را کاهش می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به برگزاری مانورهای متعدد دربحث ایمنی و نجات حادثه‌دیدگان جاده‌ای را با همکاری دستگاه‌های مختلف هلال احمر و اورژانس جاده‌ای اشاره کرد و افزود: امیدواریم در دوره جدید فعالیت پلیس راه استان با همکاری و تعامل سازنده بتوانیم اقدامات شایسته‌ای را در جهت خدمت به مردم ،کاهش تصادفات و افزایش ایمنی محورها انجام دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.