| کد خبر: 192354 |

◄ توزیع 4 هزار برگ دوز بلاغ در پایانه مرزی بیله سوار

:دوز بلاغ قرارداد فی ما بین و برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل 100 دلار است.

تین نیوز

عضو شــورای اداری استان اردبیل، در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر گفت:دوز بلاغ قرارداد فی ما بین و برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل 100 دلار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیــل،علی رحمتی سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ این استان را ۱۴ هزار برگ عنوان کرد و افزود: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه های حمل و نقل افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفت و این مهم با رشد 40 درصدی درسال 2019 به 19 هزار برگ افزایش یافت.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه این مهم در جهت حمایت از صادرات کالای ایرانی دربین رانندگان موقع عبور از مرز در پایانه مرزی بیله سوار توزیع می شود تصریح کرد:از زمان شروع طرح پرداخت برگ معافیت کاهش عوارض مرزی از سال 94 تا کنون 40 هزار برگ دوزبلاغ به ارزش 4 میلیون دلار توزیع شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل افزایش 42 درصدی ورود و خروج مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار درفصل بهار را خاطر نشان کرد و گفت:در مدت یاد شده 368 هزارو 266 نفر از این پایانه تردد کرده اند که از این میزان بیش از 333 هزار نفر اتباع خارجی و 34هزارو 775 نفر مسافر ایرانی است.

عضو شورای برنامه ریزی استان اردبیل از صادرات 101 هزار و 413 تن کالا توسط 4هزار و 581 دستگاه کامیون از مرز بیله سوار در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد :این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 78 هزار و 236 تن بود، حدود 30 درصد رشد نشان می دهد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.