| کد خبر: 191528 |

◄ خواب‌آلودگی عامل 40 درصد تصادفات فوتی

بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهار گروه هستند که بیش از دیگران در معرض خطر خواب‌آلودگی و حوادث متعاقب آن هستند.

تین نیوز

بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهار گروه هستند که بیش از دیگران در معرض خطر خواب‌آلودگی و حوادث متعاقب آن هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، براساس این گزارش خستگی و خواب‌آلودگی در هنگام رانندگی تهدیدی است است پنهان که بیش از 40 درصد تصادفات فوتی کشور را شامل می‌شود.

در این گزارش آمده است، اولین گروهی که بیش از دیگر گروه‌ها در معرض تصادفات جاده‌ای هستند، رانندگان دارای اختلالات خوب و بیماری‌های مربوط به بی‌خوابی و کم خوابی هستند که این گروه هم به شدت در معرض خطر تصادف قرار دارند.

گروه دومی که به آن در گزارش سازمان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به آن اشاره شده است، رانندگان حرفه‌ای هستند که به دلیل حساسیت محمولات باری، فعالیت مداوم در عین خستگی، سبک کار نشسته و بدون تنوع و وضعیت غذایی نامناسب مجبور به رانندگی طولانی و بدون استراحت هستند که در معرض خواب‌آلودگی و حوادث ناشی از آن هستند.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش اشاره شده به رانندگانی  به کار شیفتی اشتغال دارند و الگوی استراحت و خواب منظمی ندارند و به همین دلیل احتمال خواب‌آلودگی آن‌ها در هنگام رانندگی وجود دارد.

آخرین گروهی که سازمان راهداری در گزارش خود به آن‌ها پرداخته رانندگان جوانی هستند که به دلیل سبک خاص زندگی تصور می‌کنند نیاز کمی به خواب دارند و عموماً به دلایل شغلی یا تفریحی، رانندگی در شب را به رانندگی در روز ترجیح می‌دهند.

بیش‌ترین جانباختگان حوادث رانندگی نوروز سال 98 مربوط به کدام استان‌ها است

براساس آمار اعلام شده از مجموع 862 نفر کشته در تعطیلات نوروز سال 98، استان سیستان و بلوچستان با 76 نفر فوتی بیش‌ترین تعداد کشته‌ها از سوانح ترافیکی را به خود اختصاص داده است.

پس از سیستان و بلوچستان استان کرمان با 64 نفر کشته در حوادث ترافیکی نوروز سال 98 در رده دوم کشته شدگان قرار گرفته و خراسان رضوی با 56 کشته در ردیف سوم دارنده کشته شدگان سوانح جاده‌ای در کشور قرار می‌گیرد که با این اتفاق جایگاه ویژه‌ای را در رده بندی سوانح منجر به فوت به خود اختصاص دهد.

این گزارش حاکی از آن است که، تهران و اصفهان با 46 کشته در سوانح جاده‌ای نوروز سال 98 ، هر دو در رده سوم این جول قرار گرفته‌اند.

 چهارم فروردین ماه سال جاری بود که سردار سید کمال هادیان‌فر از کاهش 15 درصدی سوانح رانندگی در کشور خبر داد و گفت: در هفت روز گذشته منتهی به 4 فروردین ماه، با کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در جاده‌ها مواجه بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا به این نکته نیز اشاره داشته که، تنها طی 24 ساعت در 370 تصادف فوتی و جرحی، 38 نفر کشته و 471 نفر مجروح شدند و انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز، خستگی، خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه را از مهم‌ترین علل تصادفات فوتی و جرحی را ظرف 24 ساعت گذشته در تاریخ یاد شده اعلام می‌کند.        

علت 49 درصد سوانح واژگونی خودرو

این مقام انتظامی در اثنای سخنان خود به این موضوع نیز پرداخته که، 49 درصد تصادفات از شکل واژگونی و عدم کنترل وسیله‌نقلیه به دلیل لغزندگی معابر، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر

بر اساس آمارها، بیش‌ترین تصادفات رانندگی بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر رخ داده که نشان‌دهنده عدم استراحت کافی و خستگی راننده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.