| کد خبر: 189547 |

◄ رسیدگی به شکایت رانندگان از شرکتهای حمل و نقل تشدید شد

با تسهیل ثبت شکایت رانندگان، کار رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل در این استان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با تسهیل ثبت شکایت رانندگان، کار رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل در این استان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ابراهیم نصری افزود: در همین چارچوب سال گذشته هزار و ۶۳۲ مورد شکایت در "سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی" موسوم به "شهراه" ثبت شد.

این در حالی است شمار شکایتهای ثبت شده در سال ۱۳۹6 در "سامانه شهراه" فقط ۹ مورد بود. وی ادامه داد: در چارچوب رسیدگی به شکایات رانندگان از اردیبهشت ماه پارسال روش تماس با شماره تلفن ۱۴۱ و شماره گیری عدد پنج برای ثبت آسان شکایات در "سامانه ۱۴۱" راه اندازی و موجب افزایش میزان ثبت شکایات رانندگان شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۷۸ مورد از مجموع شکایات دریافتی در سامانه شهراه از طریق شماره تلفن ۱۴۱، بقیه در پایگاه اینترنتی ۱۴۱ و یا در قالب مراجعه حضوری رانندگان دریافت شده است.

وی افزود: ۹۱.۶۴ درصد از مجموع این شکایتها مربوط به حوزه حمل و نقل کالای بین شهری، ۴.۴۵ درصد مرتبط با بخش حمل و نقل مسافر، ۲.۸۵ درصد در بخش حمل و نقل کالای بین المللی و حدود یک درصد نیز در حوزه ایمنی ترافیک و راهداری خراسان رضوی ثبت شده اند.

نصری ادامه داد: بیشترین شکایتها در بخش حمل و نقل داخلی کالا مربوط به شکایت رانندگان از شرکتهای حمل و نقل بابت دریافت مبلغ بیشتر از حد تعیین "حق کمیسیون" و نیز پرداخت نشدن کرایه به رانندگان حرفه ای بوده است.

افزون بر ۴۱ هزار راننده با ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین در مجموعه ناوگان حمل و نقل باری خراسان رضوی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    سلام دوستان هزینه‌های کمیسیون با دخل ما راننده کان جور در نمیاد خیلی زیاده قطعات ماشین هم خیلی گرونه کاری کنین تو رو خدا

  • اصغر 0 0

    علت این همه تبعیض و نابرابری و بی عدالتی در مدیریتهای کوناکون حمل نقل عمومی چیست خصوصا در واکذاری خودرو عمومی که با پارتی و تبعیض انجام میشود لطفا پاسخ دهید