| کد خبر: 184738 |

جاده شهرکرد - اندیکا در خوزستان زیر آب رفت

از بامداد امروز سه شنبه جاده اندیکا-شهرکرد در امتداد تالاب شیمبار زیر آب رفته و ارتباط کلیه روستاهای بخش چلو با مرکزشهرستان اندیکا در استان خوزستان قطع شده است.

تین نیوز

    رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای اندیکا گفت:از بامداد امروز سه شنبه جاده اندیکا-شهرکرد در امتداد تالاب شیمبار زیر آب رفته و ارتباط کلیه روستاهای بخش چلو با مرکزشهرستان اندیکا در استان خوزستان قطع شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، کورش دهنو بیان کرد:بالا آمادن آب تالاب شیمبار باعث شده تا ارتفاع آب در سطح جاده اندیکا-شهرکرد به بیش از یک متر ونیم برسد.

وی افزود: تردد هرگونه وسیله نقلیه از بخش چلو به مرکز شهرستان غیرممکن است و تا پایین آمدن آب تالاب راهی برای بازگشایی جاده امکانپذیر نیست.

رییس راهداری و حمل ونقل جاده ای اندیکا به روستاییان بخش چلو توصیه کرد تا اطلاع ثانوی از تردد در این محدوده خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، با این وضعیت در صورت بروز حادثه هیچگونه امدادرسانی زمینی به روستاییان بخش چلو امکانپذیر نیست و امداد رسانی هوایی نیز با توجه به شرایط جوی غیر ممکن است.

دی ماه پارسال نیز بر اثر طغیان رودخانه و سیلاب در امتداد تالاب شیمبار یک دستگاه آمبولانس فوریتهای پزشکی که برای امداد رسانی به مردم منطقه اندیکا رهسپار این منطقه شده بود در سیلاب واژگون شد و یک امدادگر جوان اورژانس غرق شد.

در 24ساعت گذشته حدود 200میلی متر باران توسط ایستگاه باران سنجی تاراز به ثبت رسیده است.

بخش چلو با جمعیت 15هزار نفرو 157 روستا از بخش های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می شود که 53روستای آن صاحب شورای اسلامی و 32روستا نیز صاحب دهیاری هستند.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه، دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر در شمال شرق خوزستان قرار دارد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.