| کد خبر: 182596 |

◄ چرخش مشاغل در سطوح مدیریتی و استفاده بهینه از ظرفیت های توانمند کارکنان

چرخش مشاغل در سطوح مدیریتی و استفاده بهینه از ظرفیت های توانمند کارکنان در مناصب مدیریتی، در دستور کار کمیته انتصابات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرارگرفت.

تین نیوز

چرخش مشاغل در سطوح مدیریتی و استفاده بهینه از ظرفیت های توانمند کارکنان در مناصب مدیریتی، در دستور کار کمیته انتصابات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  قرارگرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، مهندس عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت:

امروزه آموزش های رسمی به تنهایی نمی توانند انسان های سازمانی را در ابعاد مختلف پرورش دهند و به این دلیل است که بسیاری از توانمندی ها و کیفیت های نیروی انسانی در عمل پرورش می یابند و یکی از مکانیسم های دو نقشی که هم موجب تسهیل در امور اجرایی سازمان می شود و هم به توسعه سرمایه انسانی می انجامد، نظام چرخش در مشاغل است که موجب صرفه جویی در وقت، هزینه ها و انجام بهتر کارها شده و سرمایه انسانی را در ابعاد مختلف پرورش می دهد.                                                                                                  

 وی هدف از چرخش مشاغل را بهره گیری از  توانمندی های جوانان مستعد کشور برای تصدی پست های مدیریت حرفه ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشور دانست و تصریح کرد:

چرخش مشاغل در حوزه مدیریتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه اعضای هیات عامل مطرح و مقرر شد از این پس در دستور کار کمیته انتصابات قرار گیرد.                                                                                                                   

مهندس حسن نیا افزود:

امروزه ارزش و اعتبار سازمان ها عمدتا" در گرو تولید محصولات و ارایه خدمات کیفی و متناسب با نیاز جامعه است که این امر مهم به وسیله سرمایه انسانی کارآزموده و مجرب تحقق می یابد و دست اندرکاران سازمان ها به این نکته دقیقا" واقف شده اند که راهی جز توجه جدی به توسعه سرمایه انسانی ندارند.                                                         

وی با اشاره به این که گام های موثری از طریق طراحی و اجرای برنامه های آموزشی با روش های نوین در خصوص بالنده کردن سرمایه های انسانی برداشته شده است، خاطرنشان کرد:

به رغم تلاش های انجام شده، تا حدودی از مکانیسم های عملی کارآمد و کاربردی در حوزه توسعه سرمایه انسانی غفلت شده است که دراین راستا یکی از روش های موثر در جهت تسهیل کار در سازمان و همچنین توسعه سرمایه انسانی، چرخش در مشاغل در سطوح مختلف سازمانی محسوب می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین اظهار داشت:                            

چرخش در مشاغل فرآیندی است که طی آن کارکنان یک سازمان در سطوح مختلف در مشاغل هم خانواده به صورت جا به جایی انجام وظیفه می کنند و به واسطه آن، یکنواختی در فرآیند انجام امور رفع شده و موجب افزایش انگیزه کارکنان می شود و با افزایش تعامل و همدلی بین کارکنان، ارتقای سطح خدمات را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره این که در حال حاضر نیروهای توانمند و متخصص در ستاد مرکزی و ادارات کل راهداری و حمل ونقل وجاده ای در استان ها شاغل هستند، افزود:                                  

 ارزش های اجتماعی ارتباط مستقیم با رفتارهای انسانی و سازمانی دارد، در این راستا سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با توجه به گستردگی فعالیت های خود در سراسر کشور و نقش خطیر خدماتی در حوزه های راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان 2 بخش تاثیر گذار در اقتصاد کشور، بازنگری در فرآیندهای شغلی و انگیزشی  مدیران و کارکنان خود را در جهت ارتقای نشاط سازمانی و اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 3 0

    آقا شما گفتید ببین زیر مجموعه میتوانند کاری کنند ؟؟؟؟؟؟؟

  • کارمند 4 0

    اقای حسن نیا گفته های شما حقیقتا گویای نگاه علمی شما است . بخدا قسم اکثر مدیران و مسئولین نیازدارند در این چرخش و نگاه نو به مسایل تغییر یابند . بنده در استان های شرقی کار میکنم ما در عرصه های حمل و نقل مشکلات زیادی داریم . راهداری کار پیمانکاری است و مهندسین می توانند متناسب با بودجه کارهای لازم را انجام دهند ولی حمل و نقل پیچیده است و هر تمام ایام متناسب با تغییر فرایند های اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر قرار میگیرد . برخی مدیران ما قادر نیستند در شرایط حاضر متناسب با تغییرات حاصله و نگاههای جدید سیستم حمل و نقل را مدیریت نمایند . شما از مرزها گرفته تا مسئولین استانی از ضعف شدید و خفیف اداره را مختل نموده اند . لطفا تغییرات در نگرش انتصابات در قالب یک سیستم و شبکه مورد توجه قرار گیرد . باید مسئولین در یک خط ترسیم شده امورات را بصورت نقاله ای پیش برده و مسئولیت پذیری و نگاه علمی دیگری یا بالعکس باعث بروز مشکل در سیستم نگردد . بیایید دست به دست هم دهیم و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را در حوزه نیروی انسانی در حد معقول اصلاح کنیم . برخی مواقع اصلاح شدنی نیست باید تغییر بدهیم . جناب آقای مهندس حسن نیا خواهشمندیم پرچم دار این سیاست در سازمان بشوید

  • اکرمی 4 0

    مسئولین مرزها واقعا ضعیف هستند . شما بیایید از آذربایجانشرقی و غربی گرفته تا شمال - جنوب و سیستان بررسی کنید ما در این حوزه ها شدیداً مشکل داریم . انشالله مدیر جدید تراانزیت مشکلات را دیده و حل نمایند والا مشکل کشورما در عرصه مرزها خیلی زیاد است