| کد خبر: 182380 |

◄ افتتاح پاسگاه پلیس‌راه راور – مشهد در استان کرمان

پاسگاه پلیس‌راه راور – مشهد در استان کرمان افتتاح شد.

تین نیوز

در راستای کاهش تصادفات باید سه اقدام صورت گیرد که دو اقدام سخت‌افزاری و دیگری توسعه بزرگراهی و آزادراهی هست و کشور ما با داشتن پتانسیل 2800 کیلومتر آزادراه و 8 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی است. بنایراین مستعد 30 هزار کیلومتر راه هستیم که باید به زودی به این مهم برسیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سفر به استان کرمان، در مراسم افتتاح پاسگاه پلیس‌راه راور- مشهد بابیان این مطلب گفت: یکی از اهداف ما توسعه شبکه‌های کنترلی جاده‌ای است، پلیس‌راه نمی‌تواند هر 100 متری برای کنترل حضورداشته باشد، بنابراین دوربین‌ها با سرعت متوسطی که می‌تواند کنترل کنند، با استفاده این سامانه‌ها و دیگر سیستم های نظارتی و کنترلی تلاش خواهیم کرد تلفات کمتری داشته باشیم.

حسن‌نیا تصریح کرد: سه اقدام اساسی باید در این راستا صورت بگیرد اول اینکه دو هزار دوربین را طی دو سال بتوانیم با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی راه‌اندازی نماییم که محورهای شریانی و فرعی را پوشش دهد، هم‌چنین 50 باب پلیس‌راه موردنیاز کشور است که قرار شده در قالب بخش خصوصی تامین اعتبار شود و طی سال آینده از منابع دولت تعهد شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از این آیتم‌ها ساخت و نصب حفاظ‌ها در طول راه‌ها هستند، 1500 کیلومتر نیوجرسی پذیرفته‌شده توسط بخش خصوصی انجام می‌شود تا در سنوات آینده از ماده 56 پرداخت کنیم امید است بتوانیم از شتاب افزایش کشته‌ها، روند کاهشی پیدا کنیم و در افق 1400 حداقل 20 درصد کاهش فوتی داشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در حال حاضر سه‌هزار و پانصد نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که یک‌هزار ۵۰۰ نقطه در دستور کار اصلاح قرار دارد و تا سال آینده بخش عظیمی از محورهای حادثه‌خیز استان اصلاح می‌شوند.

دکتر محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان در این مراسم گفت: بالغ‌بر 30 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت‌های راه برای شهرستان‌های کرمان و راور توافق شده است که بخشی از آن هزینه شده و بخشی هم بر اساس توافق صورت گرفته عملیاتی می‌شود.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اقداماتی که در حوزه بهسازی، روکش آسفالت و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرستان‌های راور و کرمان انجام‌گرفته است، اظهار داشت: مجموعه اعتباری که قرار شد برای این مجموعه از اقدامات انجام شود کمک به افزایش ضریب سلامت در حوزه حمل‌ونقل کشور می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: با توجه به این‌که 90درصد حمل‌ونقل در جاده‌ها انجام می‌گیرد، نیازمند اقدامات مثبت در این حوزه هستیم، از ظرفیت آی‌تی استفاده کنیم که حوزه کنترل و نظارت را در ارتباطات جاده‌ای فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت اهتمام جدی می‌خواهد، می‌توانیم بخش خصوصی را درگیر این کار برای کل جاده‌های کشور کنیم.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز درآئین افتتاح و بهره‌برداری از پلیس‌راه راور- مشهد گفت: پاسگاه پلیس‌راه راور - مشهد بااعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در زمینی به وسعت ۴ هزار و ۳۱۵ متر مربع و با ۴۳۵ مترمربع زیربنا احداث‌شده است.

وی یادآور شد: استان کرمان بیش از 180 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و موقعیت جغرافیایی آن به گونه ای است که ارتباط بین استان های شمالی و جنوبی، شرق و غرب کشور را میسر می‌کند.

حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: یک‌هزار و 827 کیلومتر بزرگراه،52 کیلومتر راه‌های شریانی رتبه استان مارا در جایگاه سوم کشورقرار داده است ومحورهای اصلی شریانی و ارتباط بین سیستان و بلوچستان، هرمزگان،، خراسان جنوبی و یزد است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان افزود: استان کرمان 12 پاسگاه پلیس‌راه دارد که از نظر تعداد رتبه شش کشوری را داراست اما به لحاظ وسعت، استان کرمان شاخص تعداد پاسگاه‌ها در هر 1000 کیلومتر 6/1 پاسگاه متاسفانه در رتبه آخر کشور قرار دارد.

در جریان سفر رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به استان کرمان کلنگ راهدارخانه حضرت (ابوالفضل) زرند با حضور مهندس حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

در این مراسم دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، خنجری فرماندار شهرستان زرند گفت: برای این پروژه زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و زیربنای 133 مترمربع و در دوطبقه و اعتبار 1 میلیارد ریال در مرحله نخست آن در نظر گرفته‌شده است.

این راهدارخانه در مجاورت مسجد ابوالفضل زرند محل تلاقی محورهای زرند – راور – کوهبنان احداث می‌شود و اعتبارات در نظر گرفته برای آن از اعتبارات دولتی بوده و 12 ماه زمان می‌برد تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

این راهدارخانه به محورهای تحت پوشش گردنه‌های برف‌گیر عیسی آباد – ده علیرضا و سایر محورهای حوزه استحفاظی منتهی به شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان خدمت‌رسانی می‌کند.

راهدارخانه مذکور دارای اتاق سرپرست اکیپ راهداری، اتاق بی‌سیم، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و خوابگاه رانندگان می‌باشد، همچنین به رانندگان ناوگان حمل بار از بندرعباس به سرخس و بالعکس و رانندگان ناوگان‌های مسافری و شخصی از شهرستان‌های زرند – رفسنجان – کرمان – انار و شهرستان‌های غرب استان که قصد مسافرت به مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع) دارند، خدمت‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.