| کد خبر: 180701 |

◄ جابه‌جای بیش از یک‌میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه

بیش از یک‌میلیون و 600 هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه جابه‌جا شد.

تین نیوز

یک‌میلیون و 647 هزار و 252 تن کالا در هشت ماه نخست سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار در این استان جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان، بیان کرد: پایانه‌های مرزی میلک و میر جاوه از جایگاه ویژه‌ای در صادرات و واردات، ترانزیت کالا و نیز تردد مسافر برخوردارند به‌طوری‌که مجموع ترانزیت انجام‌شده این پایانه‌های مرزی در این مدت 431 هزار و 26 تن بوده است.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان، علی خانقائی ادامه داد: همچنین در این مدت واردات کالا به کشور از طریق این پایانه‌های مرزی 98 هزار و 363 تن و صادرات به کشورهای افغانستان و پاکستان بیش از یک‌میلیون و 76 هزار و 205 تن ثبت‌شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان، بیان کرد: 454 هزار و 169 نفر مسافر در هشت ماه نخست امسال از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد کرده‌اند که رشد هشت‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

خانقائی بابیان این‌که بندر چابهار به‌عنوان منطقه راهبردی با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی خاصی برخوردار است گفت: حجم ترانزیت کالای ورودی به بندر چابهار که از طریق مرز میلک خارج‌شده است 41 هزار و 658 تن کالا بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار و 721 تن، رشد 8 برابری را نشان می‌دهد.

خانقائی گفت: اعمال تخفیفات ویژه، اصلاح تعرفه‌های عوارض و هزینه‌های بندری در کنار کوتاه بودن مسیر سبب شده تا چابهار به یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین بنادر جنوبی کشور در زمینه ترانزیت کالا تبدیل شود.

 وی اظهار کرد: جابه‌جایی کالا در هشت ماه نخست امسال در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار توسط 67 هزار و 962 دستگاه کامیون انجام‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد: میزان ترانزیت و صادرات و واردات در این مدت نشان‌دهنده ظرفیت و توانمندی بالای استان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است.

خانقایی افزود: با توجه به توانمندی‌های بالای سیستان‌وبلوچستان در حوزه اقتصادی و موقعیت استراتژیک آن در محور شرق، برنامه‌ریزی و اهتمام دولت جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم در کنار توسعه بندر چابهار، سبب رونق صنعت حمل‌ونقل در شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.