| کد خبر: 180046 |

◄ بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی بخش حمل و نقل جاده‌ای در ارتقای رشد اقتصادی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه معاون جدید حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در ارتقای رشد اقتصادی کشور تاکید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان طی سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به سایر بخش‌‌های اقتصادی در کشور اظهار کرد: درصورتی‌که مشکلات به‌خوبی شناسایی نشود و راه‌کار‌های منطقی و درست تدوین نگردد، آسیب‌های بیش‌تری به بخش حمل‌ونقل و سایر بخش‌های اقتصادی وارد می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و روابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا هم‌چنین خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تعادل در عرضه و تقاضای موجود در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، مقتضی است با بهره‌گیری از اسناد بالادستی و تجارب صاحب‌نظران و اساتید حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به نفع بخش استفاده شود و تصمیم درست و پیشرو اتخاذ گردد.

حسن‌نیا با تشکر از خدمات داریوش امانی معاون پیشین حمل‌ونقل، اظهار کرد: ستاد سوخت مجموعه‌ای است که در راستای ارتقای بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل و نوسازی ناوگان فرسوده وظیفه و مسئولیت خطیری برعهده دارد که امید است با مسئولیت جدید آقای امانی در این بخش تعادل میان عرضه و تقاضای بخش، ایجاد و تحولات موردنیاز تحقق شود.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی و علمی قربانی به‌عنوان معاون جدید حمل‌ونقل افزود: انتظار است با قبول مسئولیت جدید معاون حمل‌ونقل، پاسخگویی به سه ضلع اصلی اثرگذار در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ازجمله صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای فراهم‌شده و با شکل‌گیری شرکت‌های توانمند در کشور، منافع اقتصادی حاصل از این بخش برای رشد اقتصاد کشور هم اثربخش باشد.

براساس این گزارش، مهران قربانی معاون جدید حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی سخنانی بابیان این‌که در قبول مسئولیت یادشده، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، افزود: همواره بر این اعتقاد هستیم که از دیدگاه‌ها و رهنمودهای پیش‌کسوتان، بازنشستگان، صاحب‌نظران و نمایندگان تشکل‌های صنفی بهره‌مند شده و با نگاه مشترک و هم‌یاری یکدیگر بتوان به اهداف موردنظر در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نائل شد.

وی ضمن اشاره به رویکردهای اصلی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، تصریح کرد: فعال‌ترسازی ظرفیت‌های موجود در زیرمجموعه و اصناف، حفظ آرامش و پویایی، ارتباط تنگاتنگ با سایر مجموعه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نهفته در بخش حمل‌ونقل از اهم رویکردهای اثرگذار در این بخش است.

قربانی هم‌چنین به اولویت‌های اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: رضایتمندی ذی‌نفعان و رانندگان، بازنگری ضوابط و دستورالعمل‌ها، جلب هم‌فکری و مشارکت با اصناف و تشکل‌ها، ایجاد شرکت‌های توانمند، توسعه ترانزیت و بهبود وضعیت ایمنی براساس برنامه گروه ایمنی راه‌های کشور ازجمله اولویت‌های اصلی در دستور کار این سازمان است.

این گزارش حاکی است داریوش امانی معاون پیشین حمل‌ونقل طی سخنانی به عملکرد اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده طی دوره تصدی در این سمت اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اصناف و تشکل‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و همکاری و همیاری مدیران ستادی و استانی بخشی از مشکلات مرتفع شد و سایر اقدامات هم در دست پیگیری است.

در بخش دیگری از این مراسم اعضای هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای مدیران جدید آرزوی توفیق نمودند و رؤسای انجمن‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، طی سخنانی نظرهای راهبردی خود را در رفع مشکلات موجود و ارتقای بهره‌وری در بخش حمل‌ونقل بیان کردند.

این گزارش می‌‌افزاید در بخش پایانی مراسم از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حکم ابلاغ معاون حمل‌ونقل این سازمان به مهران قربانی اهدا شد و از خدمات داریوش امانی در زمان تصدی پست معاون حمل‌ونقل با اهدای لوح تقدیر، قدردانی و حکم ابلاغ مدیر ستاد سوخت به وی ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.