| کد خبر: 179849 |

◄ توسعه پروژه‌های حمل و‌نقل ریلی و جاده‌ای در ارتقای خدمات‌رسانی به هم‌وطنان

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه طی سفر به استان گیلان ضمن بازدید از پروژه خط آهن قزوین – رشت در جلسه شورای ترافیک استان حضور یافت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه طی سفر به استان گیلان ضمن بازدید از پروژه خط آهن قزوین – رشت در جلسه شورای ترافیک استان حضور یافت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای ترافیک استان طی سخنانی گفت: سقف زمانی برای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین-رشت، پایان بهمن‌ماه است و یک هفته نیز برای مرور انجام همه کارها و آماده بودن تمهیدات لازم در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعدازاین مرحله باید مقدمات راه‌آهن رشت-آستارا و اتصال ریلی به بندر کاسپین و بندر انزلی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی سپس در خصوص اهمیت این خط ریلی افزود: این پروژه ریلی علاوه بر اینکه در حمل‌ونقل مردم و مسافران رفاه ایجاد می‌کند، برای اتصال به مناطق فراتر از قفقاز و ترانزیت کالا برای ما از اولویت بالایی برخوردار است.

وی ادامه پروژه خط ریلی رشت-قزوین و اتصال آن به آستارا را نیز مهم خواند و گفت: در دومین روز از سفر به گیلان ضمن بازدید از مسیر راه‌آهن رشت به آستارا، برای فراهم کردن تمهیدات و مقدمات لازم تصمیم‌گیری می‌شود.

ایشان ضمن مهم ارزیابی کردن ادامه پروژه خط ریلی قزوین- رشت و اتصال آن به آستارا از این خط ریلی، به‌عنوان یکی از بهترین مسیرهای ترانزیت کالا یادکرد و گفت: بااتصال خط ریلی رشت به آستارا، حمل کالا از جنوب شرقی آسیا و حوزه اقیانوس هند به شمال قفقاز و بخش‌هایی از اروپای شرقی، زمان جابه‌جایی کالا تقریبا به یک‌سوم زمان مسیر کشتیرانی کاهش می‌یابد و همین نسبت بر کاهش قیمت تمام‌شده جابجایی کالا نیز خواهد یافت.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به افتتاح خط آهن آستارا خلا موجود میان مسیر رشت به آستارا از طریق بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تکمیل می‌شود تا این مسیر ریلی احداث شد.

وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین بر ضرورت احداث پایانه مشترک راهداری و راه‌آهن برای جابجایی کالا تاکید کرد و گفت: لازم است برای افتتاح خط ریلی رشت-آستارا این نوع مقدمات فراهم‌شده باشد.

 وی افزود: ادامه مسیر ریلی قزوین- رشت به آستارا جزو اولویت‌ها بوده که امیدواریم پس از برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار، شروع عملیات اجرایی را تعیین و زمان‌بندی در سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

مهندس اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار گیلان در ارائه و حمایت از اجرای طرح گیل پارک، تقدیر کرد و گفت: طرح گیل پارک (مجموعه استراحتگاهی و خدماتی) الگویی مناسب و مؤثر در افزایش ایمنی راه‌ها بوده و استان گیلان می‌تواند استان پایلوت در اجرای طرح گیل پارک در سطح کشور باشد و باهدف افزایش خدمات رفاهی به مسافران و ایمنی سفر در دیگر استان‌های کشور هم اجرا شود.

در این نشست سالاری استاندار گیلان با تقدیر از دستور وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه و جابه‌جایی عوارضی، نوسازی ماشین‌آلات راهداری، نصب علائم جاده‌ای، اصلاح مسیرهای حادثه‌آفرین را دغدغه بزرگی برای استان خواند که اجرا و اصلاح هرکدام نیازمند تأمین بودجه است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ادامه آزادراه به سمت انزلی در پیوست قانون بودجه است و برای انتخاب سرمایه‌گذار بازدیدهایی به‌عمل‌آمده که با توجه به ترافیک مسیر و تعدد گردشگران در این محور بازگشت سرمایه خوبی را به همراه دارد.

وی به برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه گیل‌پارک‌ها باهدف تأمین رفاه عمومی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری اظهار کرد: مقدمات اجرای این طرح در نشست‌های متعدد با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرای مرتبط و فعالان بخش خصوصی برگزارشده است.

گفتنی است مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای که در این سفر وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کردند از محورهای مواصلاتی شهرستان تالش، پایانه بار آستارا و مجموعه پایانه مرزی آستارا بازدید کرده و رهنمودهای لازم را در این زمینه ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران و ترددکنندگان از مرز ارائه کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.