| کد خبر: 179735 |

◄ رونمایی از خبرنامه الکترونیک، سامانه ساروج و نقشه مدیریت بحران راه‌ها

در مراسم روز بزرگداشت روز ملی حمل‌ونقل و راهداری انجام شد.

تین نیوز

در مراسم روز بزرگداشت روز ملی حمل‌ونقل و راهداری با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی از سه طرح خبرنامه الکترونیک، سامانه ساروج و نقشه مدیریت بحران راه‌های استان اصفهان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در آئین آغاز به کار این همایش اظهار کرد: استان اصفهان با ظرفیت‌های بالای حمل‌ونقل بار و مسافر و 12 هزار کیلومتر راه جز استان های تراز اول کشور به شمار می‌آید.

مهدی خضری ادامه داد: روز ملی حمل‌ونقل بهانه‌ای است تا از رانندگان خدوم و زحمتکش، انجمن‌های و تشکل‌های صنفی بار ومسافر به عنوان خدمتگزار مردم تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به‌روز اول دی‌ماه روز بزرگداشت مقام راهدار اظهار کرد: وظیفه حفظ و نگهداری این راه‌ها و ایمن نگه‌داشتن این جاده‌ها بر دوش راهداران این مردان بی‌ادعاست.

وی با تقدیر و تشکر از راهداران فعال در استان اصفهان گفت: راهداران، فرشتگاه نجات جاده‌ها در گرما و سرما به مردم خدمت می‌کنند که شایسته تقدیر و تشکر ویژه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه از رونمایی از خبرنامه الکترونیک راهبران اصفهان، سامانه ساروج و رونمایی از نقشه مدیریت بحران راه‌های استان اصفهان خبر داد.

رونمایی از خبرنامه الکترونیک راهبران اصفهان

وی بابیان این‌که خبرنامه الکترونیک راهبران اصفهان پس از برنامه تلویزیونی سیمای راهبران، برنامه رادیویی صدای راهبران به عنوان سومین حلقه رسانه‌ای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: این خبرنامه به منظور تکمیل اهداف سیاست های رسانه‌ای این اداره و هم‌چنین ایجاد ارتباطات موثر در بطن جامعه راه‌اندازی شده است.

رونمایی از سازمان الکترونیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای (ساروج)

خضری گفت:‌ سازمان الکترونیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای (ساروج) به منظور راه‌اندازی اتوماسیون تخصصی حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحت وب و مبتنی بر داده‌های مکانی طراحی‌شده است.

وی بابیان این‌که با این سامانه همه فعالیت‌های دستی اداره‌کل در حوزه‌های مکانی سیستمی می‌شود، افزود: پایگاه داده‌ای مدون مکانی و داده‌های ارزشمند سازمان که طی بازدیدهای میدانی، فرایندهای بین بخشی به دست می‌آید، ذخیره می‌شود.

 رونمایی از نقشه مدیریت بحران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برقراری تردد ایمن و روان در انواع شرایط بحرانی اعم از طبیعی (سیل، زلزله، رانش، فرونشست و...) و غیرطبیعی (جنگ، تصادفات و...) را یکی از اهداف و وظایف خطیر این اداره در مدیریت بحران برشمرد و اظهار کرد: به منظور مدیریت هوشمند بحران، شناسایی نقاط بحرانی و حساس، زیرساخت‌ها و دارایی‌های موثر در مدیریت بحران و بازگشت مناسب و سریع به شرایط عادی نیازمند نقشه کاملی از این اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین برای اولین بار در کشور ایجاد نقشه مکانی و توصیفی مدیریت بحران در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به همت کمیته مطالعات و آمار این اداره در قالب GIS  و CAD تهیه و تدوین شد.

در این همایش از پلیس، راهداران نمونه، رانندگان نمونه حوزه بار و مسافر، کارمندان نمونه و هم‌چنین پدر مرحوم شمس راننده مظلوم اتوبوس و سرکا خانم رحمانی که جان 23 مسافر را نجات داد تقدیر و قدردانی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.