| کد خبر: 177549 |

◄ تدوین نقشه مدیریت بحران راه‌های اصفهان

اصفهان جانشین و معین استان تهران در مواقع بروز بحران است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، در کارگروه تخصصی مدیریت بحران اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد:‌ آمادگی در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان دومقوله استراتژیک وحساس کشور ضروری است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، مهدی خضری با اشاره به این‌که اصفهان جانشین و معین استان تهران در مواقع بروز بحران است، ادامه داد: اولین گام برای مدیریت بحران، داشتن شناخت دقیق و کامل از ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت است.

خضری خاطرنشان کرد: حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همه بحران‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند، اخلال در عبور مرور مردم و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای علاوه بر ایجاد مشکلات برای مردم استان، خدمت‌رسانی به مردم را دچار مشکل می‌کند.

رئیس کارگروه تخصصی مدیریت بحران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تاکید کرد: برگزاری مانورهای متعدد، ایجاد آمادگی در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی برای مقابله با بحران، تدوین بسته‌های آموزشی مدیریت بحران برای راهداران و سایر کارشناسان از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تشکیل اتاق بحران در مواقع بروز بلایای طبیعی یا انسانی را ضروری دانست وافزود: مدیریت صحنه یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در مدیریت بحران به شمار می‌آید که نیازمند توجه بیش‌تر است و نقشه راه‌های جایگزین راه‌های شریانی در حال تدوین است.

جانشین رئیس کارگروه مدیریت بحران حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه به مقوله مدیریت صحنه بحران شد و افزود: هماهنگ‌سازی دستگاه‌های حاضر در صحنه برای کاهش تلفات و جلوگیری از بروز بحران‌های احتمالی دیگر ضروری است.

فرزاد دادخواه بزرگ‌ترین مشکل در هنگام وقوع بحران را عدم دسترسی به اطلاعات دانست و گفت: اطلاعات در سازمان‌ها نباید قائم به شخص باشد زیرا در نبود آن شخص تصمیم‌گیری برای مدیران بدون اطلاعات کافی سخت خواهد بود.

 دادخواه اضافه کرد: اطلاعات در کارگروه مدیریت بحران نباید قائم به فرد باشد تا در مواقع لزوم همه افراد عضو امکان تصمیم‌گیری صحیح بر اساس اطلاعات کامل را داشته باشند.

 وی اظهار کرد: نقشه راه‌های جایگزین راه‌های شریانی استان اصفهان در آینده نزدیک تدوین و در اختیار مسئولین ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.