| کد خبر: 179077 |

12 هزار راهدار در طرح زمستانه امسال حضور دارند

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: 12 هزار راهدار با بیش از 9 هزار دستگاه ماشین ‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌ سنگین همزمان با اجرای طرح زمستان 97 در جاده های کشور حضور دارند.

تین نیوز

طرح زمستانه سال 97 از 22 آذر ماه آغاز و تا 22 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت همه دستگاه‌های مسئول اعم از وزارت راه وشهرسازی، هلال احمر، اورژانس و ... با تقویت امکانات و تجهیزات خود، در این طرح مشارکت خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، حیدر مطاعی روز پنجشنبه در رزمایش طرح زمستانه 97 که در منطقه آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: تمامی نیروهای این نهاد از اوایل آبان ماه آمادگی خود را برای شرکت در طرح زمستانه اعلام کردند که در زمان بارش در محورهای مهم و لغزنده مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز زودهنگام بارش ها، امسال این نهاد از 15 آبان ماه عملیات برف روبی را آغاز کرده است، افزود: گرچه هموطنان آمادگی لازم را در مواجه با بارش را نداشتند، ولی این نهاد تمهیدات لازم را اندیشیده و آماده خدمت رسانی است.

وی تصریح کرد: امسال 870 راهدارخانه فعال ثابت و سیار، 9 هزار و 630 دستگاه خودروی سبک و سنگین و 12 هزار نیرو به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی از برنامه های این نهاد را پخش نمک در محورها قبل از شروع بارش اعلام کرد و گفت: در سطح کشور 217 هزار کیلومتر راه وجود دارد که 40 هزار کیلومتر راه شریانی در اولویت قرار دارند.

وی به همدلی بین دستگاه های امداد رسان تاکید و گفت: سعی شده در طرح زمستانه امسال از ماشین آلات بروز استفاده کنیم و در هیچ شرایطی جاده های شریانی مسدود نشود.

مطاعی ادامه داد: اولویت این نهاد در شرایط بحرانی، حفظ جان مردم در جاده ها است و رانندگان و مسافران برای آگاهی از مسدود بودن محورهای مواصلاتی، رسانه ها را دنبال کنند.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.