| کد خبر: 177617 |

◄ موانع اجرای ابر پروژه کلید به کلید

9 ماه از آغاز ابرپروژه کلید به کلید باهدف اسقاط خودروهای سنگین فرسوده درحالی می‌گذرد افق روشنی برای آن قابل‌تصور نیست.

تین نیوز

 9 ماه از آغاز ابرپروژه کلید به کلید باهدف اسقاط خودروهای سنگین فرسوده درحالی می‌گذرد افق روشنی برای آن قابل‌تصور نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، دلیل کندی پیشرفت این ابرپروژه ملی را می‌توان از یک‌سو عدم‌ تخصیص اعتبارهای لازم برای این طرح جست‌وجو کرد و ازسوی دیگر از افزایش قیمت خودروهای سنگین دانست.

براساس آمارهای ارائه‌شده در‌حالی‌که در زمان آغاز این طرح، یک اتوبوس نو، قیمتی برابر با ۷۰۰ میلیون تومان داشت، درحال‌حاضر و از رهگذر نوسانات نرخ ارز و همچنین بازگشت تحریم‌ها، قیمت این اتوبوس به بیش از ۲ میلیاردتومان افزایش‌یافته است.

در این زمینه روز گذشته معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرده بود که باید در شرایط حاضر که اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان دراختیار نیست، راه‌های دیگر امتحان شود.

یکی از راه‌هایی که موردتوجه مسعود تجریشی قرارگرفته است، توجه به بازسازی به‌جای نوسازی خودروهای فرسوده است. برای تحقق این مسئله باید به بحث معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین توجه ویژه کرد.

تجریشی یکی دیگر از موانع اجرای این طرح را عدم‌ شناسایی خودروهای سنگین فرسوده می‌خواند و عنوان می‌کند که بانک اطلاعاتی خودروهای سنگین در وزارت راه و بانک اطلاعاتی خودروهای سبک در وزارت کشور است؛ بنابراین یکپارچه نبودن این دو بانک اطلاعاتی مانع از شناسایی خودروهای فرسوده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.