| کد خبر: 175025 |

مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

◄ خسارت ۷۹ میلیاردی سیل در مازندران و گیلان

داریوش نصر، مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» وضعیت خسارات وارده سیل اخیر در استان‌های شمالی را تشریح کرد و درعین حال خبر داد که لازم است هرچه سریع‌تر ستاد بحران وزارت کشور منابع لازم را برای بازسازی پل‌های اصلی تخصیص دهد.

تین نیوز

داریوش نصر، مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» وضعیت خسارات وارده سیل اخیر در استان‌های شمالی را تشریح کرد و درعین حال خبر داد که لازم است هرچه سریع‌تر ستاد بحران وزارت کشور منابع لازم را برای بازسازی پل‌های اصلی تخصیص دهد. به گفته نصر دو پل در مازندران و پنج پل در گیلان تخریب‌ شده است که برآورد خسارت وارده شده در این دو استان را به رقم ۷۹ میلیارد تومان می‌رساند.

آقای نصر بفرمایید سیل روز شنبه کدام استان‌ها را درگیر کرده است؟

متاسفانه در چهار استان مازندران، گیلان، خراسان شمالی و گلستان شاهد سیل بودیم که بیش‌تر تخریب‌ها در گیلان و مازندران صورت گرفته است. در پی سیل روز شنبه ۵۴ محور روستایی در گیلان آسیب دید و به دلیل آسیب به ابنیه فنی و طغیان رودخانه‌ها روستاهای زیادی مسدود شدند.

البته تا صبح روز یکشنبه این ۱۸ روستا بازگشایی شد و مسیر جایگزین ۳۱ روستای دیگر مشخص و در اسرع وقت عملیات بازگشایی انجام خواهد شد. پنج پل بزرگ در گیلان تخریب ‌شده است که منهای برآورد زیرسازی و آسفالت محورها که مدت ‌زمان طولانی نیازمند است تا خسارت آن را ارزیابی کنیم تا الان ۶۳۰ میلیارد ریال خسارت در محورهای این استان داشتیم.

وضعیت در استان مازندران چگونه است؟

۱۰ شهرستان استان مازندران درگیر سیل شده‌اند که متاسفانه حدود ۳۰ محور روستایی را تحت تاثیر قرار داده است که تا صبح روز یکشنبه ۲۵ محور روستایی را مرمت کردیم که ۲۵ محور روستایی دیگر نیز به‌زودی بازگشایی می‌شود. متاسفانه یک دستگاه پل قدیمی در کمربندی نوشهر تخریب‌ شده است که خسارت زیادی را شامل می‌شود.

البته امکان تردد از مسیر جایگزین در داخل شهر وجود دارد. در مازندران هم به غیر از آسفالت و زیرسازی محورها بالغ‌ بر ۱۶۰میلیارد ریال به ابنیه فنی خسارت وارد شده است. البته اکنون محورهای اصلی و فرعی در این استان نیز باز هستند. تمرکز سیلاب‌ها بیش‌تر در شهرستان تنکابن و نوشهر است و بخش عمده خسارت را در این دو شهرستان شاهد هستیم.

وضعیت در دو استان گلستان و خراسان شمالی چگونه است؟

بخش‌هایی از این دو استان درگیر سیلاب شدند که با حضور به‌موقع راهدارها اکنون امکان تردد در آن وجود دارد.

میزان خسارت وارده شده در این دو استان تخمین زده‌ شده است؟

خسارت آن‌چنانی را در این دو استان شاهد نیستم و بیش‌تر آب‌بردگی راه‌ها و تخریب ابنیه مربوط به استان‌های گیلان و مازندران می‌شود.

به طور کلی خسارت وارده چقدر است؟

۷۹ میلیارد تومان خسارت وارده سیل روز شنبه به مجموعه راه‌های اصلی دو استان است و ازآن‌جایی‌که در اعتبارات سال ۹۷ پیش‌بینی ‌نشده است باید از محل اعتبارات بحران از وزارت کشور درخواست شود و امیدوارم با موافقت انجام‌ شده و هر چه زودتر بتوانیم بازسازی پل‌ها را آغاز کنیم.

با توجه به این‌که کشور از ابتدای سال درگیر حوادث طبیعی زیادی از جمله زلزله‌های پی‌درپی بوده است پیش‌بینی شما از امکان تأمین این اعتبارات چیست؟

دولت قطعاً باید مشکل را حل کند. راه‌سازی حوزه بسیار مهمی است و آنقدر اهمیت دارد تا از محل اعتبارات استانی و ملی هم این جای خالی را پر کرد.

با توجه به برآوردی که داشتید اولویت بازسازی به کدام استان مربوط می‌شود؟

ساخت پل‌ها را در محورهای اصلی و فرعی که باعث قطع شدن محور شده است در اولویت قرار می‌دهیم. البته تا آرام شدن وضعیت طغیانی رودخانه‌ها طراحی عملیات ساخت مجدد زمان‌بر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.