| کد خبر: 175024 |

یک مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تشریح کرد:

◄ جزییات پنجمین نشست کارگروه رسیدگی به مشکلات رانندگان بخش مسافری

۳۰‌هزار حلقه لاستیک اتوبوس برای ناوگان اتوبوس‌رانی زائران اربعین ترخیص شد.

تین نیوز

محسن حاجی‌اسماعیلی بالغ‌بر ۳۰ هزار حلقه لاستیک اتوبوس موردنیاز ناوگان اتوبوس‌رانی جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در استان‌های سراسر کشور از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین و سپس میان متقاضیان توزیع می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محسن حاجی‌اسماعیلی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر در پنجمین نشست تخصصی رسیدگی به مشکلات رانندگان مسافربری جاده‌ای بابیان این خبر اظهار کرد: براساس پیگیری‌های به عمل‌آمده از سوی این سازمان و اعلام رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی به وزارت صمت در خصوص توزیع لاستیک موردنیاز ناوگان اتوبوس‌رانی، مقررشده است توزیع ۳۰‌هزار حلقه لاستیک اتوبوس به‌زودی در استان‌های سراسر کشور انجام شود.

وی بابیان این که در آستانه سفرهای زائران اربعین حسینی از مقصد شهرهای مختلف کشور به مرزهای خروجی زائرین، اولویت توزیع لاستیک به ناوگان اتوبوس‌رانی مسافربری در نظر گرفته‌شده است که این موضوع به اطلاع ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان های سراسر کشور ابلاغ‌شده است.

وی هم‌چنین افزود: انجمن‌های صنفی رانندگان مسافربری اتوبوس‌رانی باید درخواست‌ها و مطالبات خود را به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها ارایه کنند و لاستیک‌ها را براساس سهمیه تعیین‌شده در هر استان میان رانندگان ناوگان مسافربری توزیع کنند.

حاجی‌اسماعیلی یکی دیگر از موضوعات موردبررسی در این نشست را رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری در صدور صورت وضعیت‌های صوری و غیرواقعی و همچنین اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان اعلام کرد و افزود: در ماه‌های اخیر به پرونده‌ تخلف ۸۳ شرکت مسافربری از سوی کمیسیون‌های استانی ماده ۱۲ رسیدگی شده و احکام متناسب صادر شده است.

این تخلفات عمدتا مربوط به اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان، دلالی و عدم تطابق مبلغ مندرج در بلیت با مبلغ مندرج در صورت وضعیت بوده است و آرای مربوط به این تخلفات از تعطیلی پروانه فعالیت تا جریمه نقدی و تذکر کتبی صادرشده است.

این گزارش حاکی است در این نشست نمایندگان کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافربری اتوبوس‌رانی و سواری کرایه، ضمن بیان مسائل و مشکلات رانندگان، نظرها و پیشنهادهای خود را در رسیدگی به این مشکلات ارایه کردند.

در نشست یادشده نمایندگان دفتر حقوقی، دفتر فناوری اطلاعات و حراست حضور داشتند و به پرسش‌های حاضران پاسخ دادند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.