| کد خبر: 173177 |

◄ تردد بیش از یازده میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های هرمزگان

مردادماه بیش از یازده میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های هرمزگان تردد کردند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، گـفت: در مردادماه 1397 براساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار، تعداد 11360943 تردد در جاده‌های استان صورت گرفته که 29 درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندر شهیدرجایی - بندرعباس با 253153 وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

به گـزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهـداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، داریـوش باقـرجـوان افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح جاده‌های استان معادل 224‌وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن این‌که بیش‌ترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندرعباس-بندر شهیدرجایی با نرخ جریان تردد 1029 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

باقرجوان با اشاره به رعایت سرعت مجاز در شبکه جاده‌ای استان عنوان کرد: سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را 73 کیـلومتـر در سـاعت است.

وی افــزود: بیش‌ترین ســـرعت متوسط در این مدت 99‌کیلومتر در ساعت مربوط به محور سه‌راهی چارک-بندرلنگه بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: کم‌ترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با 28‌تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور سه‌راهی چهوو-لامرد بوده و گفتنی است که 10‌درصد وسایل نقلیه در جاده‌های استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیش‌ترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرشهید رجائی-بندرعباس با 213835 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

از مجموع کل تردد 9‌درصد وسایل نقلیه در جاده‌های استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیش‌ترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور بندرعباس-بندر شهیدرجایی با 42438 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

داریوش باقرجوان با تاکید بر این‌که در تمام محورهای استان دوربین‌های تردد شمار و کنترل سرعت این اداره‌کل در طول شبانه‌روز بر تردد و فعالیت رانندگان نظارت می‌کنند بیان داشت: اطلاعات متخلفان سرعت غیرمجاز به‌صورت آنلاین و مستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.