| کد خبر: 171853 |

◄ افزایش چشمگیر زائران و گردشگران خارجی در استان قم

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم استقبال زائران و گردشگران خارجی (به‌خصوص اتباع عراقی) جهت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان قم را کم‌سابقه ارزیابی کرد.

تین نیوز

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم استقبال زائران و گردشگران خارجی (به‌خصوص اتباع عراقی) جهت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان قم را کم‌سابقه ارزیابی کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، علیرضا اسدی عنوان کرد: امنیت تردد، اقدامات فرهنگی، ارائه خدمات مناسب، شرایط اقتصادی و ... در زمره عوامل اصلی افزایش تعداد زائران و گردشگران خارجی و استقبال از خدمات حمل‌ونقل عمومی در استان قم است.

او تصریح کرد: حضور و بهره‌مندی زائران و گردشگران خارجی (بخصوص اتباع عراقی) از خدمات حمل‌ونقل عمومی در استان قم طی سال‌جاری (در مقایسه با چهار سال گذشته) بی‌نظیر است.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم به حضور مستمر ناظران و کارشناسان این اداره کل در پایانه‌های مسافری استان جهت کنترل و نظارت بر نحوه ارائه خدمات حمل‌ونقلی به زائران و مسافران اشاره کرد و افزود: طی طرحی سه‌ماهه که از اوایل تابستان شروع و تا مهرماه سال‌جاری به طول می‌انجامد، ناظران و کارشناسان اداره مسافر ضمن استقرار و گشت زنی در پایانه‌های مسافری و مبادی و خروجی‌های جاده‌ای استان بر نحوه ارائه خدمات موضوعه نظارت و در صورت مشاهده هر نوع تخلف مراتب جهت طرح در کمیسیون‌های مربوطه به مراجع ذی‌صلاح ارائه می‌گردد.

او بخشی از موارد کنترلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر را شامل عملکرد مدیران فنی، وجوه دریافتی رانندگان، صورت‌وضعیت (درج اطلاعات صحیح و کسورات)، مدارک رانندگان (کارت هوشمند، کارت سلامت) دانست و عنوان کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح مواردی دیگر شامل رسیدگی به شکایات حضوری مسافران، بررسی تجهیزات ایمنی خودرو (کپسول آتش‌نشانی، کمربند ایمنی، چکش ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، آج لاستیک‌ها، سیستم سرمایشی)، کارت معاینه فنی و... با دقت خاصی موردبررسی قرار می‌گیرند.

اسدی به مشکلات عدیده‌ای اشاره کرد که به دلیل مفقود شدن وسایل شخصی مسافران و زائران در شبکه حمل‌ونقل عمومی، متوجه مسئولان امر می‌شود و افزود: از تمامی مسافران و زائران گرامی درخواست می‌نماییم در نگهداری اشیا و لوازم همراه خود بیشتر دقت نمایند.

او تأکید کرد: همچنین از رانندگان و مسئولان دفاتر حمل مسافر تقاضا می‌شود جهت کنترل اشیا و لوازم همراه مسافران بخصوص زائران و گردشگران اتباع خارجی اهتمام ویژه‌ای داشته و هنگام خروج مسافران از وسیله نقلیه موارد را متذکر گردند.

اسدی در خاتمه اعضا تیم نظارت بر نحوه ارائه خدمات بخش حمل مسافر را شامل سه نفر از کارکنان این اداره و همراهی مدیران فنی، مدیران عامل شرکت‌های مسافری و نمایندگان انجمن‌های صنفی بخش مسافر دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.