| کد خبر: 170433 |

◄ رتبه یازدهم ‌کشوری آذربایجان غربی در حوزه شبکه معابر جاده‌ای

آذربایجان‌غربی با قرار گرفتن در رتبه یازدهم ‌کشوری از نظر شبکه معابر کشور و با توجه به کوهستانی بودن آن از استان‌های مهم کشوری در این خصوص محسوب می‌شود.

تین نیوز

 آذربایجان‌غربی با قرار گرفتن در رتبه یازدهم کشوری از نظر شبکه معابر کشور و با توجه به کوهستانی بودن آن از استان‌های مهم کشوری در این خصوص محسوب می‌شود. 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در خصوص برنامه‌های سال جاری این اداره در بخش راهداری پاسخگوی سوالات شدند: 

آذربایجان‌غربی به لحاظ جایگاه بین‌المللی در حوزه راه و جاده در چه وضعیتی قرار دارد؟

آذربایجان‌غربی با دارا بودن ۱۲‌هزار و ۵۰۰‌کیلومتر انواع راه‌ها شامل ۳۰۰‌کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی عریض، راه فرعی معمولی بین‌شهری دو‌هزار کیلومتر، راه روستایی ۸۰۰ کیلومتر و راه‌های مرزی هزارو ۵۰۰ کیلومتر است.

جهت نگهداری هر کیلومتر راه در سال‌های اولیه احداث معادل دو‌درصد و تا سال‌های آخر معادل شش‌درصد از ارزش راه‌ها باید هزینه شود که اگر به طور متوسط چهار‌درصد لحاظ شود هزینه نگهداری راه‌ها مبلغ زیادی خواهد بود.

برای همین این اداره‌کل با منابع و ماشین‌الات موجود و اعتبارات محدود استانی و ملی سالانه نسبت به نگهداری و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی اقدام می‌کنند.

چند درصد از راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی از آسفالت مناسبی برخوردار هستند؟

حدود پنج‌درصد از راه‌های روستایی استان معادل چهار هزار کیلومتر آسفالت شده و معادل چهارهزار کیلومتر هنوز به‌صورت شوسه و خالی است و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی فقط وظیفه نگهداری و ایمن‌سازی محورهای مذکور را دارد و ساخت و توسعه راه‌ها مذکور به عهده اداره‌کل راه و شهرسازی است. اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بالغ‌بر ۶۷ راهداری در تمام نقاط شبکه راه‌های استان حضورداشته و نسبت به راهداری اضطراری و مستمر اقدام می‌کند.

از سیاست های مهم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی چیست؟

از سیاست های مهم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی محورها، حذف نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه از مسیرهای ترانزیتی و شریانی منتهی به مناطق گردشگری و پایانه‌های مرزی است که در سال ۹۶ بالغ‌بر صد میلیارد تومان مجوز و اعتبار نسبت به عقد قراردادهای روکش و لکه‌گیری اقدام کرده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.