| کد خبر: 169636 |

◄ انتظارات مردم پس‌‌از راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی

راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض در بسیاری از آزادراه‌های کشور اقدامی مناسب برای کاهش معطلی مردم، جلوگیری از تشکیل‌ صف‌های طولانی و شفافیت منابع دانست.

تین نیوز

راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض در بسیاری از آزادراه‌های کشور اقدامی مناسب برای کاهش معطلی مردم، جلوگیری از تشکیل‌ صف‌های طولانی و شفافیت منابع دانست. شادمهر کاظم‌زاده، رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس بابیان این مطلب گفت: با استفاده از این سامانه اطلاعات دقیقی در اختیار دولت و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، کاظم‌زاده با تأکید براینکه مردم انتظار دارند که دولت ضمن توجه به نحوه اخذ عوارض برافزایش کیفیت آزادراه‌ها نیز تأکید داشته باشد، تصریح کرد: اینکه سال‌به‌سال نرخ عوارض آزادراهی افزایش یابد انتظار بهبود وضعیت مسیرها را در مردم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و چرداول در مجلس، بابیان اینکه باید قرارداد اولیه مبنای افزایش نرخ عوارض آزادراهی در سال باشد، گفت: هرچند مبنای افزایش نرخ عوارض در قراردادهای اولیه مندرج است اما اگر دیده شود که شرکتی بیش از آن اقدام به افزایش نرخ کرده مورد برخورد جدی واقع خواهد شد.

او با تأکید براینکه سرمایه‌گذار باید انگیزه‌ای برای حضور در پروژه‌های عمرانی داشته باشد، افزود: اینکه نرخ عوارض برای سالیان متمادی هم ثابت باشد برای سرمایه‌گذار هم مناسب نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تعیین نرخ سالانه برای عوارض آزادراهی باید متناسب با تورم و درنظر گرفتن توان مالی مردم باشد.

کاظم‌زاده افزود: مجلس درگذشته به موضوع عوارض آزادراهی و نرخ‌های آن ورود داشته و اکنون نیز اگر با نرخ غیرمتعارفی در این حوزه برخورد کند به‌طور حتم دستور لازم به مسئولان داده خواهد شد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مبنای اصلی افزایش نرخ عوارض آزادراهی باید رشد کیفیت خدمات در حوزه نگهداری راه‌ها و اصلاح مسیرها در این حوزه باشد در غیر این صورت برای مردم قابل‌قبول نیست.

دولت درنظر دارد اداره کلیه آزادراه‌های کشور را به بخش خصوصی واگذار کند و توسط سیستم الکترونیکی از خودروهایی که از این مسیرها استفاده می‌کنند عوارض دریافت شود.

این مسئله در کنار مزایای بسیار دارای مشکلاتی مثل افزایش ناگهانی نرخ عوارض آزادراهی هم هست. مشکلی که با توجه به تردد بسیاری از افراد به‌صورت روزانه از این آزادراه‌ها باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

باید درنظر داشت که با افزایش عوارض آزادراه‌ها دیگر مردم مشکلاتی مانند کمبود استراحتگاه و سیستم روشنایی یا کیفیت پایین سطح جاده را نخواهند پذیرفت. باید پیش از افزایش عوارض بخش خصوصی ملزم به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در آزادراه‌ها باشد تا در زمان افزایش نرخ عوارض مردم بتوانند تغییر در شرایط خدمت‌رسانی را مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.