| کد خبر: 165899 |

مداح خبر داد:

◄ شلیک به سامانه‌های کنترل تخلفات جاده‌ای در برخی استانها

ما یک قرارداد بزرگی داریم که 1800 عدد از این سامانه باید در جاده‌ها نصب شود.این سامانه‌ها در جاده ها نصب می‌شود اما مورد تعرض قرار می‌گیرد به آنها شلیک می‌شود و گاها دزیده می شوند. روسای شهرستان ها باید به گشت‌های راهداری بگویند هنگام عبور از جاده‌ها مراقب این‌ سامانه ها باشند .

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: مراقبت از  سامانه‌های هوشمند در جاده ها جزو وظایف و تکالیف سازمان است  و روسای ادارات حمل و نقل باید به تک‌تک گشت‌های راهداری این موضوع را تأکید کنند که سرمایه‌های ملی ما از بین نرود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی و عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اولین گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور به تشریح نقش روسای ادارات راهداری نسبت به ترویج و نگهداری از سامانه‌های IT این سازمان پرداخت.

وی با توضیح اینکه  از 15 اداره شهرستان‌های مختلف در نوروز امسال بازدید کردم، گفت: روسای ادارات شهرستان‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند گروه اول بر مسائل حمل‌ونقلی اشراف دارند و گروهی که مسائل حمل‌ونقلی را به کارمندان خود واگذار کرده بودند این در حالی است که شما در حد مسئولیت خود باید مسائل حمل‌ونقلی را بدانید و بر آن اشراف داشته باشید.

او ادامه داد: بحث‌هایی مثل بارنامه، کارت هوشمند، کارت سلامت رانندگان درواقع جزو مسئولیت‌های شما است و شما فقط رئیس اداره راه نیستید بلکه رئیس اداره راه و حمل‌ونقل آن شهرستان هستید  و باید بر موضوعات حمل‌ونقلی اشراف داشته باشید.

وی به ارائه گزارشی از برنامه‌های حوزه برنامه‌ریزی در سازمان پرداخت و گفت: انتظارات تقریباً مختصری در دو بخش مرکز مدیریت راه‌ها و سرمایه گداری از روسای شهرستان‌ها داریم که سعی می‌کنم به مختصر آن را بیان کنم.

مداح با توضیح اینکه در بحث  IT یک هدف‌گذاری در کل سازمان انجام‌شده است و چشم‌اندازی که مشخص‌شده این است که دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشیم و برای مسائل حمل‌ونقلی  از استارت آپ ها حمایت کنیم، ادامه داد: در ITS یا همان حمل‌ونقل هوشمند هم اهداف مهمی را داریم  و بحث دسترسی به سیستم حمل‌ونقل  کارا و ایمن برای مسافر و کالا و هم‌چنین افزایش بهره‌وری اقتصادی و تسهیل در جابجایی عبور و مرور , ایجاد کریدورهای حمل‌ونقلی  ازجمله برنامه‌هایی است که می‌خواهیم برای رسیدن به hن فناوری در خدمت حمل‌ونقل قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از این پروژه‌ها که اکنون به‌صورت نرم‌افزاری در سازمان بهره‌برداری می‌شود عبارت هستند از دوربین‌های کنترل سرعت، سایت 141  ،تردد از مرز، بارنامه ،معاینه فنی ، کارت آموزش و سپهتن ، کارت سلامت و موارد این‌چنینی که در واحدهای IT پشتیبانی می‌کنیم  .

مداح با بین اینکه سامانه جامع حمل‌ونقل هوشمند یکی از سامانه‌های مهمی است که به‌وسیله آن کلیه دوربین‌های پلاک خوان را در این سامانه تجمیع کردیم و می‌توانیم از اطلاعات آن استفاده کنیم ادامه داد: مدیریت دوربین‌های کنترل سرعت و پلاک خوان در داخل این سامانه جمع آوری می‌کنیم و از آن استفاده می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد:یکی از مهم‌ترین سامانه‌هایی که انتظار داریم روسای شهرستان‌ها در حفط آن به ما کمک کنند و به آن به‌عنوان یکی از ابنیه‌های جاده توجه کنند سامانه‌های ثبت و کنترل تخلفات عبور و مرور است.

وی ادامه داد:ما یک قرارداد بزرگی داریم که 1800 عدد از این سامانه باید در جاده‌ها نصب شود.این سامانه‌ها در جاده ها نصب می‌شود اما مورد تعرض قرار می‌گیرد به آنها شلیک می‌شود و گاها دزیده می شوند.  روسای شهرستان ها باید به گشت‌های راهداری بگویند هنگام عبور از جاده‌ها مراقب این‌ سامانه ها باشند . نسبت به وضعیت آنها حساس باشند.

او تاکید کرد که مراقبت از این سامانه‌ها جزو وظایف و تکالیف سازمان است  و روسای ادارات حمل و نقل باید به تک‌تک گشت‌های راهداری این موضوع را تأکید کنند که سرمایه‌های ملی ما از بین نرود.باید از این دوربین‌ها مراقبت کنید و اگر اتفاقی افتاد به مرکز استان اطلاع دهید  که انحا هم به مرکز مدیریت راه‌ها برای تعمیر یا هر مشکل دیگری که دارند خبر دهید

وی ادامه داد:سامانه دیگری که در سازمان استفاده می‌شود و به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند 141 است که از روش‌های مختلف اطلاعات را به مردم می‌رساند. برخی از این اطلاعات با کمک ادارات راهداری شما در شهرستان‌ها تکمیل می‌شود خواهش می‌کنیم به این موضوع نگاه دقیقی داشته باشید و بدانید هر اطلاعی از اداره  شهرستان شما به مرکز مدیریت راهه‌ای استان می‌رسد بلافاصله برای افرادی که باید اس ام اس می‌شود.

به گفته مداح یکی از موفق‌ترین  سامانه‌ها در زمینهٔ IT و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پروژه توزیع سوخت بر اساس پیمایش است که باعث صرفه‌جویی 5 میلیون لیتر در 2 سال و 8 میلیون لیتر به‌صورت روزانه در سال 96 شده است که نزدیک به 5 میلیارد دلار  ارزش این صرفه‌جویی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.