| کد خبر: 166964 |

◄ مرز بازرگان فعال‌ترین مرز در واردات کالا شد

6میلیون و 839 هزار تن کالا از مرزهای زمینی کشور به سایر کشورها صادر شد.

تین نیوز

طی 12 ماهه سال 96، درمجموع 2 میلیون و 114 هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد و 6 میلیون و 839 هزار تن کالا از مرزهای کشور صادرشده است، که نسبت به مدت مشابه در سال 95 میزان واردات از مرزهای جاده‌ای 6 درصد افزایش و میزان صادرات 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 64 درصدی فعال‌ترین مرز درزمینهٔ واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس‌ از آن مرزهای آستارا و میرجاوه  با 11 و  9 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینهٔ صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با 25درصد در رده نخست و پس‌ازآن مرزهای میلک با 19 درصد و دوغارون با 12 درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا 67 درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 42 درصد بوده است.

وی با اشاره به این‌که در مدت یادشده، 475هزار نفر مسافر توسط 61 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس 23 درصد، مینی‌بوس 19درصد و سواری 58 درصد است.

همچنین تعداد 512 هزار نفر توسط 62 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 36 درصد ، مینی‌بوس 12 درصد و سواری 52 درصد بوده است.

متولی در خصوص آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 34 درصد و رازی با 16 درصد و بیشترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون 30درصد و بازرگان با 15درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران واردشده به کشور 215هزار نفر مسافر خارجی و260 هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج‌شده از کشور 149 هزار نفر مسافر خارجی و  363 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.