| کد خبر: 160033 |

کشاورزیان:

◄ باربری اینترنتی مشکل کمبود بار را حل نمی‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سری خورده بارهایی هستند که جا و مقصدشان معلوم نیست و راننده ممکن است خبر نداشته باشد که این بار کجاست و اپلیکشین های باری می‌توانند این خرده بارها را شناسایی کنند و به شرکت‌های حمل‌ونقلی معرفی کنند .

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه مشکل عمده‌ای که اکنون با آن مواجه هستیم کمبود بار در کشور است، گفت: اپلیکشین‌های باری نمی‌توانند مشکل کمبود بار  را جبران کنند.

داود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص ارزیابی خود از میزان موفقیت اپلیکشین های باری، گفت: از آنجایی‌که این اپلیکشین ها به‌تازگی مجوز گرفته‌اند نمی‌توانم ارزیابی منطبق با واقعیت از عملکرد آن‌ها داشته باشم.

وی بابیان اینکه ماهیت باربری اینترنتی با مسافری متفاوت است، ادامه داد: اپلیکشن‌های مسافری درون شهری تقاضای جدید خلق کردند و فردی که تا دیروز از اتومبیل شخصی خود استفاده می‌کرد امروز با استفاده از این اپلیکشن ها در واقع از خودروی عمومی استفاده می‌کند اما در زمینه بار این نرم‌افزار نمی‌تواند تقاضای جدید خلق یا بار جدید تولید کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه مشکل عمده‌ای که اکنون با آن مواجه هستیم «کمبود بار» در کشور است، گفت: اپلیکشین‌های باری نمی‌توانند مشکل کمبود بار  را جبران کنند.

کشاورزیان ادامه داد: مکان بسیاری از این بارها و کارخانه‌های تولیدی مشخص است . مثلاً کارخانه سیمان یا فولاد است که مشخص است در کجا قرار داد و از طرفی ماشین هم مشخص است که کجاست و شاید خیلی به هم نیاز نداشته باشند که کسی این دو را به هم معرفی کند. در بخش مسافری این‌گونه نیست شما الآن نمی‌دانید مسافر کجاست و کجا می‌خواهد برود و از طریق نرم‌افزار می‌شود فهمید که از فلان نقطه به فلان قصد سفر دارد.

وی ادامه داد: یک سری خُرده‌بارهایی هستند که مبداء و مقصدشان معلوم نیست و راننده ممکن است خبر نداشته باشد که این بار کجاست و اپلیکشین‌های باری می‌توانند این خُرده‌بارها را شناسایی کنند و به شرکت‌های حمل‌ونقلی معرفی کنند . همین‌طور رانندگان را به شرکت‌های حمل‌ونقلی معرفی کنند مثلاً شرکتی که در شیراز است می‌داند‌ الان ماشینی از تهران بارگیری کرده و نزدیک به شیراز است و می‌تواند از طریق این نرم‌افزار او را پیدا کنید و بار شیراز تا تهران را به او بسپرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه مشکل یک‌سرخالی علتش کمبود بار و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است ادامه داد: شما مقداری بار دارید که می‌خواهد حمل شود و تعدادی ماشین دارید که بار را می‌برند و صورت و مخرج کسر مشخص است و تا زمانی که کامیون‌های اضافی از دور خارج نشوند نمی‌شود این مشکل را حل کرد.

او تأکید کرد: چون تولید بار دست این اپلیکشین نیست و نمی‌توانند تقاضای جدید خلق کنند بنابراین نمی‌توانند مشکل یکسرخالی را حل کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رسول کتابی 2 0

    با سلام
    جناب آقای معاون وزیر محترم، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.
    1. در جایی که تمام تلاش دولت محترم از بین بردن انحصار و همچنین حرکت به سمت تکنولوژی های نوین هست؛ این گونه صحبتهای شما بنظر کم لطفی میاد.
    2. پیشنهاد میکنم یکبار بصورت ناشناس به پایانه های تاثیر گذار کشورمون سر بزنین تا با انحصار موجود در این آشفته بازار آشنا بشین، جایی که تحویل بار به رانندگان زحمتکش که بیشتر اونها با هزینه های اقساط سنگین و ... مجبور هستن از باربریهای سنتی، بار رو با کمیسیون بالا و غیرمنصفانه دریافت کنن. جهت استحضار جنابعالی گاهی اوقات بناحق برخی از فعالان بار رو با کمیسیون 60 درصدی به راننده میدن که یعنی راننده با همه زحمتش تنها 40 درصد مبلغ کل رو برمیداره (خودتان بفرمائید شرعی هست یا خیر؟)
    3. بهتره معاونت محترم وزیر با چند تا از این اپلیکیشنها یک ارتباط بگیرن و یا حتی با رانندگانی که از این اپلیکیشنها استفاده میکنن بپرسن که به چه علتی به سمت استفاده از این اپلیکیشنها رفتن و آیا راضی هستن یا خیر؟؟
    (یک راننده با هزینه x از این اپلیکیشنها استفاده میکنه ولی اگر بخواد از سیستم سنتی استفاده کنه شاید هزینه 10x رو متحمل بشه، شما بعنوان راننده کدوم رو انتخاب میکنین؟)
    4. زمانی هم که اپلیکیشنهای تاکسی آنلاین به بازار اومدن، اول افرادی که حاشیه سود نامعقول از سیستم سنتی داشتن معترض شدن، اما در نهایت بدون اینکه حمایتی از طرف نهادی پشتشون باشه، این مردم بودن که اپلیکیشنهای تاکسی رو انتخاب کردن.
    5. در صورتیکه به بازار حمل و نقل بصورت درست وارد بشیم و این عرصه رو از نزدیک مشاهده کنیم میبینیم که برخلاف چیزی که گفته میشه، سهم بارهای ثابت مربوط به شرکتهای فولاد و... در کل بازار به اندازه ای نیست که بازار رو در تسخیر اونها ببینیم (پیشنهاد میکنم برای مشاهده این موضوع پیامها و بارهای موجود در هر کدام از اپلیکیشنهای حمل و نقل رو مشاهده و بعد قضاوت بفرمائید.
    6. مشکل یک سر خالی هم فقط مربوط به کمبود بار نیست. توجه بفرمائید بیشتر اوقات راننده نمیدونه در مقصد چه بارهایی وجود داره تا بتونه براش تصمیم گیری و زمانبندی مناسب رو داشته باشه. اما حداقل در اپلیکیشنهای باربری این مشکل وجود نداره و رانندگان قبل از رسیدن به مقصد، از بارهایی که در مقصد برای مسیرهای جدید وجود داره میتونن مطلع بشن. این مساله باعث بوجود اومدن فضای مناقصه ای برای اون بار میشه و حتی صاحب بار هم میتونه با قیمت پایینتری بارش رو حمل کنه.( در این حالت هم صاحب بار راضی و هم راننده راضی هست . کی ناراضیه؟؟)
    7.مجموعه بازار حمل و نقل باری فقط وابسته به کم یا زیاد بودن بار نیست. بلکه عوامل دیگه ای همچون انحصار و زمانبندی نشدن و همچنین عدم ارتباط مناسب بین صاحبین بار و همچنین حمل کنندگان بار هم در اون وجود داره

    نکته آخر: بهتره طبق عادت در مقابل چیزهای جدید صرفا جبهه گیری نکنیم. بلکه دقیقا در موردشون تحقیق کنیم، بهشون زمان بدیم و از همه مهمتر قبل از قضاوت در موردشون، با کاربران و مشتریان اون سیستم صحبت کنیم و نظرات اونها رو بشنویم

  • محسن 0 0

    سلام
    اینکه تعداد کامیون از بار بیشتر است همه میدانند اما چاره کار چیست. ...
    این فکر را باید آن زمانی که fh را با ده میلیون و قسط ششصد هزار تومان ارائه کردید یا کامیون هوو را با سه میلیون و پانصد هزار تومان و قسط ششصد هزار تومان ثبت نام کردید به فکر چنین روزی بودید.
    از آن طرف صدور هوشمند را به انجمنها سپردید و آنها برای کسب درآمد بدون هیچ قید و بندی به صدور هوشمند پرداختند چه بسا الان افرادی هستند که با این حرفه هیچ تناسبی ندارند ولی از بیمه رانندگان استفاده میکنند .
    در فرمایشات فرمودید تعدادی کامیون از دور باید خارج شوند تا عرضه و تقاضا برابری کند.
    آیا کسی که بیست الی بیست و دوم سال در این حرفه مشغول بوده و به عناوین مختلف قادر به تعویض کامیون خود نبوده و نیست باید کنار برود تا آن کشاورزی که با فروش محصول یا فروش زمین و یا شخصی با فروش ارث به خرید کامیون پرداخته و با جان و مال مردم در شهر و بیابان بازی کند و تمام شبکه های اجتماعی در مورد کامیونداران و رانندگان مانور دهند. ...آیا این است نجات از رکود. ...نوش داروی بی هوشی پس از مرگ سهراب. ...ممنون از تین نیوز

  • Yousef montazeri 0 0

    سلام ودرود خدمت اصحاب رسانه تین نیوز.
    به نظر میرسد دیدگاه جناب کشاورزیان از منظری که خود میپسندند ویک منظر خاص به موضوعات می باشد .
    جناب کشاورزیان سئوال اینجاست که چه سازمانی ویا وزارتخانه ای مجوز فعالیت اپلیکیشنهای باری را صادر نموده به غیر از وزارتخانه راه وشهر سازی که بارها منتقدین به این اپها انتقادات جدی وارد نمودند که در عمل نیز اثبات شد چنین اپهای نه تنها بدون بستر سازی کارایی نخواهند داشت بلکه به زیان رانندگان خواهند بود.
    مطلب بعدی در مورد کمبود بار .
    از عوامل مهم کمبود بار توزیع کاملا ناعادلانه بار در کشور ومتاسفانه قوانین و امتیازهایی که به شرکتهای حمل و نقل جهت به تملک دراوردن ناوگان که متاسفانه مشاهده میشود برخی از همکاران جهت فعالیت بیشتر ناوگان خود را به تملک شرکتها در می اورند که همین موضوع باعث میشود این شرکتها از ارائه بار به سالن اعلان بارها خودداری کنند که موجب کمبود بار میشود.
    مطلب بعدی در مورد متاسفانه بار دزدیهای که انجام میشود که این هم به دلیل وجود خلع قانونی و به اصلاح راه فرار در برخی قوانین حمل ونقلی میباشد .
    مطلب بعدی وجود مافیای بار مخصوصا در باندر می باشد.
    وبازهم متاسفانه سکوت عجیب انجمنهای صنفی در قبال مطالب ذکر شده است ‌.

  • Yousef montazeri 0 0

    بحث بومی گرایی را که یک بیماری حاد برای صنعت حمل ونقل است را بایددخیل دانست

  • محسن 0 0

    با احترام:
    بنده حقیر قبلا نظراتی را با نام کاربری محسن در بخش جاده ای سایت محترم تین نیوز بیان کردم .

    امیدروارم نام استفاده شده(محسن) برای کاربرهای محترم با اسم بنده اشتباه گرفته نشود.