رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای در سال گذشته
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون به ۳۴۷۸ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای رسیدگی شده است که نسبت به دو سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون به ۳۴۷۸ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای رسیدگی شده است که نسبت به دو سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین پارسایی مدیرکل دفتر حقوقی این سازمان در خصوص گزارش عملکرد ادارات کل استان ها در رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل اظهار کرد : در اجرای بند ۱۱ تفویض اختیار رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای به ادارات استانی اعلام و مقرر شد ضمن اهتمام بیشتر در رسیدگی به موقع به تخلفات ارتکابی شرکتها و موسسات حمل و نقل گزاش عملکرد را به صورت ماهانه ارسال کنند.
وی با بیان اینکه قانون گذار مسئولیت نظارت بر این حوزه را بر عهده سازمان حمل و نقل جاده ای نهاده است، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور سهولت رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکتهای بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافران این وظیفه را به استان ها واگذار کرده است.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: براساس گزارش های دریافتی از عملکرد ادارات کل از فروردین لغایت اسفند ماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۳هزار و ۴۷۸ پرونده تخلف رسیدگی صورت گرفته بود.
وی ادامه داد: براساس آرای صادره۲هزارو ۱۰۰شرکت به جریمه ۱۷۴ لغو پروانه ها ۱۷۴ ۸۵۳ برائت و ۳۵۱شرکت به تذکر کتبی محکوم شدند.
پارسایی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ به ۳۴۷۸پرونده رسیدگی شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲درصد افزایش را شاهد هستیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.