سازمان راهداری، سومین دستگاه برتر وزارت راه و شهرسازی شد
سازمان راهداری و حملونقل جادهای بر اساس ارزیابی دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی، در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۳ برای دومین سال متوالی توانست در میان ۱۶ دستگاه تابعه این وزارتخانه، رتبه سوم را کسب کند.
سازمان راهداری پس از یک مسیر هشتساله رشد مداوم، امسال نیز توانست رتبه سوم دستگاههای وزارت راه و شهرسازی را تثبیت کند؛ موفقیتی که به گفته مسئولان، نتیجه کار گروهی و پیگیری مستمر واحدهای تخصصی سازمان است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، مشاور ریاست و مسئول امور بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان و ناظر ارشد سازمان گفت: در این ارزیابی که بر اساس شاخصهای عمومی و اختصاصی انجام شده، سازمان راهداری و حملونقل جادهای در شاخصهای عمومی امتیاز ۶۳۹ و در شاخصهای اختصاصی امتیاز ۸۹۴ را کسب و بر مبنای مصوبه شورای عالی اداری، در سطح «خوب» طبقهبندی شده است.
حمیده دهقانی اظهار داشت: بررسی روند عملکردی سازمان طی سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۳ نشان میدهد که میانگین رشد امتیازات در بازه هشتساله معادل ۳.۱ درصد بوده و سازمان راهداری و حملونقل جادهای طی این دوره، رتبه خود را از یازدهم به سوم ارتقاء و طی دو سال پیاپی موفق به تثبیت جایگاه سوم شده است که تداوم کسب رتبه سوم برای دو سال متوالی، ناشی از کار گروهی و بخشهای متناظر در سازمان بوده است.
وی افزود: سازمان برای دو سال متوالی، موفق به تثبیت این رتبه در میان شرکت و سازمانهای تابع وزارت راه و شهرسازی شده است که نشان از تلاشها و پیگیریهای مستمر واحد ارزیابی عملکرد و سایر همکاران دفاتر متولی شاخصهای عمومی و اختصاصی بوده است.
دهقانی خاطرنشان کرد: با بررسی روند امتیاز کسب شده سازمان در جشنواره شهید رجایی طی سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۳ در بازه زمانی هشت ساله میتوان استنباط کرد که رتبه سازمان در میان سازمانهای تابع وزارت راه و شهرسازی به همراه ستاد وزارتخانه از یازدهم به سوم با متوسط رشد معادل ۳/۱ ارتقا پیدا کرده است.
وی همچنین گفت: بر پایه گزارش تفصیلی عملکرد دفاتر، در حوزه شاخصهای عمومی، دفاتر فناوری اطلاعات و سامانههای هوشمند، برنامه و بودجه و بهبود فرآیندها، منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه و روابط عمومی به ترتیب اولین تا چهارمین دفاتر تأثیرگذار به ترتیب با سهم ۱۶.۵، ۱۵.۵، ۱۵ و ۱۳ درصد از مجموع امتیاز شاخصهای عمومی(۱۰۰۰ امتیاز) در جشنواره شهید رجایی به خود اختصاص دادند که در این میان دفاتر روابط عمومی، برنامه و بودجه و بهبود فرآیندها، منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه و فناوری اطلاعات و سامانههای هوشمند بیشترین نقش را در کسب امتیاز عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای داشتهاند.
همچنین در بخش شاخصهای اختصاصی نیز، دفاتر نگهداری رویهها و ابنیه فنی راه، امور راههای فرعی و روستایی، حملونقل کالا، امور عملیات راهداری، ماشینآلات و مدیریت بحران، حملونقل مسافر و مرکز مدیریت راهها به ترتیب اولین تا ششمین دفتر تأثیرگذار در کسب امتیاز به ترتیب با سهم ۲۲، ٢٠/٥، ١١/٥، ١٠/٥، ٩ و ٩ درصد از مجموع امتیاز شاخصهای اختصاصی (۱۰۰۰) را در جشنواره شهید رجایی به خود اختصاص دادهاند که در این میان دفتر امور عملیات راهداری، ماشینآلات و مدیریت بحران، حمل و نقل کالا و دفاتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه و امور راههای فرعی و روستایی، بیشترین نقش را در کسب امتیاز در جشنواره شهید رجایی داشتند.
به گفته دهقانی، از آنجا که هر ساله جشنواره شهید رجایی به منظور شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی و نهادینهکردن فرهنگ ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاههای اجرایی در سطوح مختلف از طریق تقدیر و تشویق آنها در سطح ملی، دستگاهی و استانی برگزار می شود، امید است جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۴، فرصتی برای بازشناساندن تلاشهای صادقانه صورت گرفته در سازمان در راستای تحقق اهداف و ماموریت ها که با تعهد، وجدان کاری، خلاقیت و انگیزه خدمت، جهت هموار کردن مسیر توسعه،انجام شده و می شود؛ باشد.