| کد خبر: 271089 |

جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه جا شده از طریق جاده های کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

حمداللهی گفت: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱٫۶ میلیون تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدأ معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در جابه جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل ونقل جاده ای کالا خدمت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.