| کد خبر: 269896 |

اعمال محدویت های ترافیکی برای ناوگان سنگین حمل و نقل در ایام نوروز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با افزایش سفرهای نوروزی، محدویت های ترافیکی برای ناوگان حمل و نقل سنگین اعمال و اجرا می شود.

تین نیوز
 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با افزایش سفرهای نوروزی، محدویت های ترافیکی برای ناوگان حمل و نقل سنگین اعمال و اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمیدرضا شهرکی اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد خودروها در جریان سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی، محدویت های ترافیکی برای ناوگان سنگین حمل کالا به استثناء ناوگان باری حامل کالاهای اساسی، فاسدشدنی و سوخت رسان اعمال می شود.

وی عنوان کرد: بر این اساس انتظار می رود رانندگان حرفه ای و باتجربه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای شامل ناوگان مسافری و باری، در ایام پیک سفرهای نوروزی الگوی رفتارهای ترافیکی و رانندگی ایمن برای دیگر رانندگان باشند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به رصد رفتارهای ترافیکی کاربران جاده ای از طریق دوربین های نظارت تصویری قرارگاه مرکزی نوروزی سازمان راهداری و مشاهده موارد تصادف ناشی از برخورد وسایل نقلیه سبک با وسایل نقلیه سنگین متوقف در حاشیه راه ها، بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و تراکم در سطح محورهای مواصلاتی کشور در ایام نوروز، انتظار می رود رانندگان وسایل نقلیه سنگین در صورت ضرورت توقف در حاشیه راه ها، نسبت به رعایت مسائل ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ورزند.
شهرکی با استناد به ماده ۱۵۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی افزود: هرگونه توقف وسایل نقلیه در خطوط عبور یا مسیر وسایل نقلیه و پیاده و توقف و تجمع اشخاص و وسایل نقلیه در حاشیه راه ها که منجر به انحراف دید و کاهش توجه رانندگان و احتمال وقوع تصادف شود، ممنوع است.
به گفته وی نصب علائم از فاصله ۷۰ متری و آگاه سازی رانندگان دیگر در صورت توقف اضطراری که امکان انتقال وسیله نقلیه به بیرون از خطوط و یا مسیر عبوری وجود نداشته باشد، ضرورت دارد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، استفاده از علائم هشداردهنده چراغ چشمک زن، مثلث خطر و یا روشن نگه داشتن چراغ های وسیله نقلیه در هنگام شب آن هم در صورت توقف ناوگان حمل و نقل عمومی در حاشیه راه ها را ضروری خواند.
شهرکی ادامه داد: پارک وسیله نقلیه در دورترین نقطه نسبت به سطح سواره رو و روشن نگه داشتن چراغ های چشمک زن در محلی با نور و دید بالا، از الزامات توقف در پارکینگ ها و پاسگاه های ایست بازرسی پلیس است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.