| کد خبر: 264786 |

بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه راهداری در حال اجراست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال اجراست، گفت: روزانه ۱۰ پروژه آماده افتتاح در این حوزه وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال اجراست، گفت: روزانه ۱۰ پروژه آماده افتتاح در این حوزه وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی در آیین بهره برداری از پروژه ساخت راه روستاهای چهارچریک- ده ذوالفقار، علی آباد و آدینه مسجد شهرستان شازند با بیان این که بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال اجراست، گفت: با وجود مشکلات، کارگاه های جاده ای سازمان در سطح کشور فعال است به طوری که روزانه ۱۰ پروژه آماده افتتاح در این حوزه وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است.

امانی با تجلیل از تلاش مجاهدانه فعالان این حوزه ادامه داد: نیروهای راهداری با تلاش مجدانه در برخی مناطق در سرمای منفی ۳۰ درجه در حال خدمت رسانی به مردم هستند و در این مسیر متاسفانه سالانه ۲۰ تا ۳۰ نفر از این نیروها را در جاده های کشور بر اثر سوانح رانندگی از دست می دهیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به وجود ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور گفت: دولت سیزدهم متعهد شده تا پایان این دوره این نقاط را برطرف کند که در این راستا طبق برنامه ریزی به عمل آمده امسال نزدیک به ۴۴۰ نقطه باید رفع خطر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۳۷ نقطه از این ۴۴۰ نقطه پرتصادف در استان مرکزی است، ابراز امیدواری کرد به رغم همه کمبودهایی که وجود دارد، این نقاط هم رفع خطر شود.

بر اساس این گزارش احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: این جاده با هدف رفع مشکلات تردد و ایجاد رفاه بهتر برای مردم به بهره برداری رسید.

وی افزود: علیرغم محدودیت های منابع مالی که دولت دارد اما در سال های اخیر کمک های خوبی به شازند در زمینه راه و راهسازی، آب شرب و... داشته که باید قدردان آنها بود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جهت احداث این مسیر تشکر و قدردانی کرد.

مهرداد جهانی در جریان این مراسم با اشاره به تحقق اهداف دولت سیزدهم در تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه راه های استان مرکزی اظهار کرد: در دو سال اخیر در سطح راه های استان ۶۲ طرح نیمه تمام تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته که بهره مندی ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته و تکمیل پنج تقاطع غیرهمسطح مانند راه آهن پرندک، کردیجان، راه آهن شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد از جمله این طرح ها بوده است.

وی با اشاره به اهمیت افزایش ضریب ایمنی در محورهای استان افزود: در این راستا در استان احداث پنج دستگاه پل بزرگ و همچنین اجرای ۱۷ پروژه مختلف شامل اصلاح هندسی، احداث واریانت، تعریض محور و اصلاح مسیر انجام شده که نقش بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در نقاط مذکور داشته است.

جهانی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع نقاط حادثه خیز استان نیز گفت: تمامی نقاط حادثه خیز مصوب سال ۱۳۹۵ برطرف شده، همچنین ۳۷ نقطه حادثه خیز جدید نیز در سال جاری ابلاغ شده که از این تعداد ۹ نقطه رفع شده و شش نقطه آن نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ رفع خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.