| کد خبر: 265947 |

ارزش روز شبکه جاده‌ ای کشور ۳۵۰۰ همت است

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه راه های کشور را تشکیل می دهند گفت: حدود ۳۵۰۰ همت ارزش اقتصادی روز این سرمایه ارزشمند است.

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه راه های کشور را تشکیل می دهند گفت: حدود ۳۵۰۰ همت ارزش اقتصادی روز این سرمایه ارزشمند است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به نقش مهم حمل و نقل در توسعه اقتصادی و سهم ۹ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور گفت: بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه راه ها به عنوان سرمایه ملی و به عنوان زیر ساخت بخش حمل و نقل در کشور وجود دارند که حدود ۳۵۰۰ همت ارزش اقتصادی روز این سرمایه ارزشمند است و نقش بسیار مهمی در خدمات رسانی بخش حمل و نقل ایفا می کنند.

وی عبور بارهای معدنی از جاده های استان کرمان را عامل فرسودگی زودرس سطح رویه آسفالت عنوان کرد و ضمن اشاره به تصویب قانون بودجه در سه سال اخیر گفت: طبق قانون مذکور باید اعتباراتی از سوی معادن برای نگهداری و بهسازی راه هایی که از حمل و نقل بارهای معدنی آسیب می بینند، جهت ترمیم و بهسازی راه های مذکور به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص داده شود.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی با بیان اینکه برابر قانون بودجه سال جاری، تمامی و سایل حمل و نقل باری مکلفند با دریافت بارنامه و رعایت بار مجاز، فعالیت حمل و نقلی داشته باشند، یکی از اقدامات پیشگیری کننده از فرسودگی زودرس راه ها را حضور پلیس و کنترل بارهای معادن دانست.

وی در خصوص موضوع تصادفات جاده ای تصریح کرد: در کنار اقدامات فیزیکی در موضوع نگهداری و ایمن سازی راه ها، باید پیوست فرهنگی نیز برای ارتقای فرهنگ ترافیکی مد نظر قرار گرفته و آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی به طور جدی در استان کرمان در دستور کار کارگروه ایمنی استان قرار گیرد.

بر اساس این گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان کرمان گفت: حمل و نقل شبکه ای مویرگ در داخل و خارج از کشور در بخش بار و مسافر و تولید دارد و اهمیت آن به گونه ای است که اگر لحظه ای این شبکه قطع شود، زندگی مردم آسیب می بیند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش فعالان حوزه حمل ونقل و راهداری است، از زحمات فعالان این بخش قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد مشکلات و تنگناهای موجود در این بخش رفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.