| کد خبر: 265843 |

فقط ۱۰ درصد اعتبار موردنیاز نگهداری راه‌ ها را در اختیار داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دغدغه اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: فقط ۱۰ درصد اعتباری که برای نگهداشت راه ها و ماموریت های سازمان مورد نیاز است را در اختیار داریم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دغدغه اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: فقط ۱۰ درصد اعتباری که برای نگهداشت راه ها و ماموریت های سازمان مورد نیاز است را در اختیار داریم.

داریوش امانی در مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل که امروز (۲۸ آذر) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان استانی است که کارکرد ملی و حتی بین المللی دارد، با اشاره به دغدغه های اعتباری سازمان اظهار کرد: فقط ۱۰ درصد اعتباری که برای نگهداشت راه ها و ماموریت های سازمان مورد نیاز است را در اختیار داریم.

وی افزود: برای نگهداشت همین ۲۲۰ هزار کیلومتر راهی که الان داریم تقریبا چیزی نزدیک به ۳۵۰ همت نیاز داریم اما در مجموع برای کف کار باید ۸۰ تا ۹۰ همت در اختیار داشته باشیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که تا پایان امسال در بحث اعتبارات سازمان به ۳۵ همت برسیم.

وی ادامه داد: امروز با همه گرفتاری ها، مشکلات و مسایلی که در کشور است و همچنان هم ادامه دارد که می توان به بحث های تحریم های ضالمانه و کمبود اعتبارات و ... اشاره کرد,  اتفاقات خوبی به همت ادارات کل راهداری در  استان ها شاهد هستیم.

امانی گفت: تمام تلاش من از زمان قبول مسئولیت این بوده است که بحث معیشت و رفاه همکاران در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای را در دستور کار خود قرار دهم و همچنین تلاش می کنیم که بحث تغییر وضعیت همکاران در سازمان را دنبال کنیم.

وی افزود: امسال در بخش بار ۳۷۵ میلیون تن جابجایی کالا داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۲.۵ درصد رشد داشته ایم و این نشانه همت و غیرت همکاران در این حوزه است.

امانی با اشاره به بحث افزایش کرایه چه در حوزه بار چه حوزه مسافر اظهار کرد: به صورت ویژه در حال پیگیری افزایش کرایه بخش مسافری هستیم و در آخرین جلسه و با بررسی های انجام شده بنا شد ۶۰ درصد افزایش کرایه را داشته باشیم و امیدواریم در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار کشور بتوانیم این موضوع را مصوب کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در بخش جابجایی مسافر امسال تا الان بیش از ۹۷ میلیون نفر جابجایی مسافر انجام شده که حاکی از رشد ۱۴.۵ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.