| کد خبر: 264197 |

ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در حوزه حمل و نقل جاده‌ ای

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از اشتغال مستقیم ۸۰ هزار نفری در حمل و نقل و ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در این بخش خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از اشتغال مستقیم ۸۰ هزار نفری در حمل و نقل و ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در این بخش خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت در جلسه ارزیابی طرح های تحول حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با حضور استاندار خراسان رضوی گفت: مجموع ارزش داشته های دولت در حوزه راه های استان برابر با ۲۴۰ همت است که شامل ۱۲هزار کیلومتر راه های استان، پایانه های مرزی، پاسگاه های پلیس راه، باسکول ها، ماشین آلات، پل ها، سیستم های هوشمند و تمامی تجهیزات و متعلقات موجود در جاده های استان است. 

وی افزود: ناوگان و سرمایه بخش خصوصی موجود در حوزه حمل و نقل بار و مسافر جاده ای نیز ۲۱۶ همت ارزش دارد و می توان گفت در مجموع این دو حوزه، ارزش دارایی های استان در حدود ۵۰۰ همت است. 

شهامت در خصوص میزان اشتغالزایی در بخش ناوگان مسافری و باری جاده ای نیز سخن گفت و تصریح کرد: اشتغال مستقیم ایجاد شده در این بخش برابر با ۸۰هزار نفر بوده و ۴۰هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این حوزه شاغل هستند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در ادامه از میزان بار حمل و نقل جاده ای داخلی از مبدا استان گفت و ادامه داد: در هفت ماهه اخیر بیش از ۱۸میلیون تن جابه جایی بار داشته ایم که پیش بینی می شود تا پایان سال از ۳۲ میلیون تن عبور کند.

به گفته وی این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است و در بخش جابه جایی مسافران از طریق حمل و نقل عمومی جاده ای استان نیز بر اساس صورت وضعیت های صادره در هفت ماهه اخیر، نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۲۴درصدی را شاهد بودیم و میزان آن برابر با ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است. 

شهامت رشد سفرهای جاده ای استان را از نظر تعداد مسافران، ۱۸ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس نفر کیلومتر نیز رشد ۱۳ درصدی را در استان به همراه داشتیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.