| کد خبر: 262750 |

ضوابط استخدام مدیران فنی در شرکت‌ های حمل‌ و نقل جاده‌ ای ابلاغ شد

معاون حمل ونقل سازمان راهداری گفت: ضوابط نحوه به کارگیری مدیران فنی در شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای کشور پس از بازنگری ابلاغ شد و از ابتدای دی امسال لازم الاجرا است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل سازمان راهداری گفت: ضوابط نحوه به کارگیری مدیران فنی در شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای کشور پس از بازنگری ابلاغ شد و از ابتدای دی امسال لازم الاجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  حمیدرضا شهرکی معاون حمل ونقل سازمان راهداری با اعلام این مطلب گفت: این ضوابط پس از بازنگری بر اساس شرایط روز محیط کسب و کار حمل و نقل و تغییرات تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به روز رسانی و با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در تاریخ ۱۴۰۲/۷/۸ ابلاغ شد و از ابتدای دی امسال برای تمامی شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای لازم الاجرا بوده و جایگزین دستورالعمل قبلی می شود.

شهرکی با بیان این که ضوابط مذکور بعد از گذشت ۱۰ سال از بکارگیری مدیران فنی در حمل و نقل جاده ای نیاز به بازنگری داشت، افزود: آخرین ضوابط ابلاغی مربوط به سال ۱۳۹۲ بود که با توجه به تغییرات گسترده در محیط کسب و کار صنعت حمل و نقل جاده ای و با در نظر گرفتن نیازهای فعلی و توسعه های آتی نظیر پایانه های بار مجازی، کنترل های سیستمی و هوشمند، استفاده از اسناد حمل الکترونیک نظیر بارنامه و صورت وضعیت الکترونیک و دیگر توسعه های بوجود آمده در صنعت حمل ونقل جاده ای، به روز رسانی ضوابط امری ضروری بود.

شهرکی در خصوص ضرورت استفاده از مدیر فنی در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: مدیران فنی شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای کشور به عنوان یکی از ارکان پیشگیری از سوانح و از عوامل موثر در ارتقای ایمنی سفر وسایل نقلیه به شمار می روند و تاثیر قابل توجهی در مطلوبیت سفر، راحتی و اطمینان خاطر مسافران دارند و نحوه بکارگیری مدیران فنی توسط شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای برای اطمینان از سلامت و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر قبل از سفر امری ضروری است.

معاون حمل و نقل با اشاره به چالش ها و مسائل اساسی موجود در زمینه مدیر فنی در دو بخش مسافر و کالا خاطرنشان کرد: در بخش مسافر با موضوعاتی نظیر اجرا نشدن موثر و کامل ضوابط بکارگیری مدیر فنی، صدور سند حمل بدون بازدید مدیرفنی، محدودیت موجود در کنترل تعداد بازدیدهای روزانه مدیران فنی، کمبود مدیران فنی در برخی استان ها و محدودیت در ضوابط بکارگیری مدیر فنی و نیاز به افزایش دقت و عملکرد مدیر فنی مواجه هستیم در حالی که در بخش کالا عمدتا موضوعات مهمی نظیر عدم حضور مدیرفنی و بدون بازدید در زمان بارگیری و صدور سند حمل، عدم هماهنگی بین شرکت ها و موسسات حمل ونقلی با مدیرفنی در محل بارگیری، عدم امکان حضور و فعالیت مدیر فنی در برخی از نقاط فعالیت شرکت ها، نیاز به کنترل و نظرات سیستمی عملکرد مدیر فنی، عدم امکان تخلیه بار پس از رد کردن وسیله نقلیه توسط مدیر فنی وجود دارد.

شهرکی در خصوص دلایل بازنگری در ضوابط مدیران فنی اظهار داشت: چالش های برشمرده شده در بخش کالا و مسافر از یکسو و نیاز به توسعه، پیشرفت و بهبود صنعت حمل و نقل از سوی دیگر و همچنین توسعه فناوری ها در کشور ما را بر آن داشت تا در جهت رفع نیازهای صنعت و تسهیل و تسریع فرایندهای حمل و نقل اقدام به بازنگری در ضوابط مدیر فنی کنیم.

وی با بیان این که این سیستم کنترل ها و اعتبارسنجی های اولیه از قبیل گواهینامه آموزشی تخصصی مدیرفنی، معاینه فنی، کارت هوشمند راننده و وسیله نقلیه و ... را مورد توجه قرار داده است، ابراز امیدواری کرد این امر موجب موثرتر شدن کنترل های قبل از سفر توسط مدیران فنی و توسعه خدمات به ذی نفعان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.