| کد خبر: 261529 |

تأمین ناوگان مورد نیاز جابه‌جایی زائران حرم رضوی در ایام دهه پایانی صفر

معاون وزیر راه و شهرسازی بر تأمین ناوگان مورد نیاز جابه جایی زائران حرم رضوی (ع) درایام دهه پایانی صفر و ارایه خدمات سفر ایمن به زائران ایرانی و اتباع خارجی عازم به مشهد مقدس تأکیدکرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی بر تأمین ناوگان مورد نیاز جابه جایی زائران حرم رضوی (ع) درایام دهه پایانی صفر و ارایه خدمات سفر ایمن به زائران ایرانی و اتباع خارجی عازم به مشهد مقدس تأکیدکرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست ویدیو کنفرانسی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور، ضمن تقدیر از همه مدیران، کارکنان، تشکل های صنفی، راهداران و رانندگان تلاشگر در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی خدمت گزاران به زائران اربعین حسینی، باردیگر شاهد حماسه عظیم و بسیج همه امکانات و ظرفیت های بخش حمل و نقل جاده ای و راهداری در کمک رسانی به زائران با توجه به شرایط گرم آب و هوایی بودیم و سعی شد با کمترین معطلی به شهرهای خود جابه جا شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، افزود: با پیش بینی های انجام شده از تقاضای سفر جاماندگان سفر اربعین و عاشقان زیارت بارگاه امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) از امروز بیستم شهریور تا پایان شهریورماه، تمامی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشوربه ویژه استان های همجوار خراسان رضوی، با همراهی تشکل های صنفی و شرکت های حمل و نقل مسافربری در تأمین ناوگان جابه جایی زائران عزیز و کمک رسانی به زائران پیاده روی، حداکثر تلاش خود را به کار می گیرند.

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان با اشاره به ابلاغ شیوه نامه بازگشت زائران حرم رضوی با ناوگان عمومی جاده ای به ادارات استانی، اظهار کرد: با عنایت به لزوم برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم برای ارائه خدمات حمل و نقلی شایسته و مطلوب به زائرین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر، طرح ویژه تامین ناوگان برای بازگشت زائرین و کاروان های عزاداری دهه پایانی صفر با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به عنوان مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه آغاز و تا روز جمعه ۳۱ شهریورماه به مدت ۱۲ روز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با رصد و پایش تعداد تقاضای سفرهای زائران با ناوگان عمومی جاده ای ازطریق سامانه های هوشمند و صورت وضعیت ها ی صادرشده ، ناوگان مورد نیاز به مقصد هراستان تأمین می شود .

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز، با تأکید بر حضور گشت های راهداری در همه محورها به ویژه محورهای منتهی به استان خراسان رضوی، افزود: با بسیج اکیپ های راهداری در همه محورها ، تلاش می شود نواقص جاده ای برطرف شده و زائران پیاده و با وسایل نقلیه سفرهای ایمنی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش ها در روزهای پایانی هفته جاری در تعدادی از استان ها لازم است، با هماهنگی سازمان هواشناسی ، اقدامات پیش گیرانه در نقاط پرحادثه انجام شود.

در ادامه این نشست همچنین جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل ونقل خراسان رضوی ، گزارشی از اقدامات و تمهیدات انجام شده در خدمت رسانی به زائران حرم رضوی بیان کرد و افزود: با حمایت های معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، ازسال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۲۲۵کیلومتر از راه های استان ، به ویژه درمحور تهران –مشهد و سبزوار –نیشابور بهسازی شده است.

وی عنوان کرد: با پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی زائران نسبت به سال گذشته ،متناسب با سرویس های اعزامی به مشهدمقدس ، سرویس های برگشت هم تأمین شده و درصورت لزوم از سرویس های فوق العاده استان های معین به کارگرفته می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.