| کد خبر: 259425 |

◄ اعتراض تولیدکنندگان قیر به اقدامات سلیقه ای سازمان راهداری

انجمن قیر ایران در نامه ای نسبت به تبعات اقدامات سلیقه ای سازمان راهداری در محروم کردن تولید کنندگان بخش خصوصی از واگذاری حواله های قیر تهاتری هشدار داده است.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، انجمن قیر ایران در نامه ای نسبت به تبعات اقدامات سلیقه ای سازمان راهداری در محروم کردن تولید کنندگان بخش خصوصی از واگذاری حواله های قیر تهاتری هشدار داده است.

مهرداد همتی دبیر انجمن قیر ایران گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تصمیمی سئوال برانگیز حواله های وکیوم باتوم( ماده اولیه تولید قیر) را صرفا به دو شرکت نفت جی و پاسارگاد واگذار کرده و بخش خصوصی را که ۷۰ شرکت تولیدی در آن فعال هستند را از این فرایند حذف کرده است.

همتی افزود: از آنجایی که  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  یکی از بزرگترین مصرف کنندگان قیر در کشور است، دولت این اجازه را به این سازمان داده که بعد از طی روال قانونی حواله ماده اولیه (وکیوم باتوم )را بین شرکت های مختلف تولید کننده در کشور توزیع کند .

دبیر انجمن قیر ایران به سرمایه فردا گفت: امسال برخلاف مقررات و روال سازمان های دیگر وابسته به وزارت راه ، سازمان راهداری، تولیدکنندگان بخش خصوصی را حذف کرده و بدون انعقاد تفاهم نامه مربوط به تخصیص وکیوم باتوم تهاتری، بخش عمده حواله مربوط به سالهای ۱۴۰۱ (باقیمانده )و ۱۴۰۲ را به دو شرکت‌ خصولتی نفت جی و پاسارگاد واگذار کرده است.

وی خاطر نشان کرد:در شرایطی که سازمانی دیگر از وزارت راه با تولید کنندگانی که همگی دارای گواهینامه معتبر از مرکز تحقیقات همین وزارتخانه می باشند، اقدام به عقد قرارداد نموده این شائبه به وجود آمده که سازمان راهداری، سهمیه قیر تهاتری را بدلایل غیر فنی و سلیقه ای میان دو شرکت نفت جی و پاسارگاد توزیع کرده است.

همتی با اشاره به پراکندگی شرکتهای تولید کننده قیر در بخش خصوصی در سراسر کشور افزود: با اقدام اخیر سازمان راهداری، اشتغال بیش از ۵۰۰۰۰ نفر در سراسر کشور که در کارخانجات تولید کننده قیر در بخش خصوصی فعالیت می کنند به خطر افتاده است.

وی اظهار داشت:صرف نظر از تضاد آشکار این اقدام با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور، اتخاذ این تصمیم غیر قانونی در مغایرت اشکار با سیاست‌های دولت محترم نیز می باشد.

دبیر انجمن قیر ایران در پایان گفت:از طرف دیگر این مسأله بر فعالیت ناوگان حمل قیر کشور نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و می تواند زمینه ساز بحران در این حوزه حساس نیز باشد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.