| کد خبر: 67846 |

سفیر بلژیک از بندر شهید رجایی بازدید کرد

همکاری با سومین بندر بزرگ اروپا

تین نیوز | یک هیات بلژیکی متشکل از سفیر و مدیران ارشد بندری این کشور در سفر به هرمزگان، از بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلايی اقتصاد ايران دیدن کردند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، فرانسوا دُله، سفیر بلژیک در تهران با حضور در بندرشهيد رجايي از امکانات و ظرفیت‌های این منطقه ويژه اقتصادي، اسکله‌هاي 40 گانه آن و تجهيزات تخليه و بارگيري کالا در بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران دیدن کرد.

اراضي پشتيباني، ترمينال‌هاي یک و 2 کانتينري، ترمينال‌هاي جنرال کارگو (کالاهاي متفرقه و عمومي)، همچنين اراضي 200 هکتاري (محوطه‌هاي انبار و دپوي مواد معدني صادراتي) و بندر نفتي خليج فارس از بخش‌هايي بود که مورد بازدید قرار گرفت. این هیات در نشستی مشترک با مديران ارشد حوزه عملياتي بندر شهيدرجايي به بحث وتبادل‌نظر پرداختند و از نزديک با ظرفيت‌هاي اين بندر به‌منظور يافتن نقاط همکاري آشنا شدند.

فرانسوا دوله سفیر بلژیک گفت: ارتباط بین دو بندر شهید رجایی و بندر آنتورپ بلژیک تاریخی است و این ارتباطات همواره تداوم دارد.

وی افزود: ما به دنبال توسعه روابط بین دو کشور هستیم و اکنون شرایط بسیار مساعدی برای این موضوع فراهم شده است.

سفیر بلژیک خاطرنشان کرد: برای روابط گسترده‌تر و ایجاد ارتباطات بسیار علاقه‌مند هستیم و در این سفر زمینه‌های توسعه بنادر را بررسی کردیم.

محمدعلي اصل سعيدیپور، معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان نیز گزارشي مبسوط از ظرفيت‌ها و توانمندیهاي بندر شهيد رجايي و همچنين آخر دستاوردهاي عملياتي اين بندر را به هیات اروپایی ارائه کرد.

سعیدی‌پور گفت: گستردگی سواحل هرمزگان و توانمندی‌های بندر شهیدرجایی باعث تعجب مقامات بندری بلژیک شد.

وی با اشاره به آمادگی هیات بلژیکی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه افزود: در همین رابطه برنامه داریم تا زمینه‌های تجارت بندری و گردشگری اهداف پیش‌بینی شده را به فعلیت برسانیم.

سعیدی‌پور با بیان اینکه بلژیک از مراکز آموزش نیروهای متخصص دریایی و بندری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از همکاران بنادر هرمزگان تحصیلکرده این کشور هستند، فرصتی مناسب برای تربیت نیروی انسانی بیشتر در پیش است.

بندر آنتورپ بلژیک سومین بندر بزرگ اروپا محسوب می‌شود. این بندر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنادر تخلیه و بارگیری کالا در سطح جهان، نقشی اساسی در اقتصاد بلژيك دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.