بازدید سایت : ۷۴۲۲۵
| کد خبر ۲۹۶۸۲۰
کپی شد

سازمان بنادر و دریانوردی نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر ندارد / مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است

علاوه بر صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند و تا اعلام نتیجه کمیته حقیقت‌یاب ، مقصر دانستن هر دستگاهی از جمله سازمان بنادر غیراخلاقی است .

سازمان بنادر و دریانوردی نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر ندارد / مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است
تین نیوز |

علاوه بر صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند و تا اعلام نتیجه کمیته حقیقت‌یاب ، مقصر دانستن هر دستگاهی از جمله سازمان بنادر غیراخلاقی است .

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد معاصر، مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ابراز تاسف از حادثه آتش‌سوزی در یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، گفت : سازمان بنادر نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر کشور ندارد ، مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است .

محمد سعیدنژاد با تاکید بر اینکه این سازمان امین و نگهبان کالاهای مردم در بنادر کشور است ، خاطرنشان کرد : سازمان بنادر و دریانوردی نه تنها تمایلی به ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور ندارد بلکه در این زمینه اختیار و مجوزی هم ندارد ، بنابراین اگر قرار باشد دستگاه یا مجموعه ای را مقصر ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر ایران بدانیم، سازمان بنادر و دریانوردی دارای کمترین تقصیر است .

مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حادثه آتش سوزی در یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، با تاکید بر اینکه این سازمان نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر کشور ندارد ، گفت : علاوه بر صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند و تا اعلام نتیجه کمیته حقیقت‌یاب ، مقصر دانستن هر دستگاهی از جمله سازمان بنادر غیراخلاقی است .

مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است

وی با اشاره به اینکه ماندگاری کالاها  در بنادر کشور دلایل متعددی دارد و باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود ، اظهار داشت : مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است و شاهد هستیم پس از ثبت سفارش از سوی صاحبان کالا ، روند تخصیص ارز بسیار طولانی و موجب ماندگاری کالا در بنادر می شود ؛ مسئله ای که باید از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک مرکزی ، حل شود تا شاهد ترخیص کالا از بنادر در اسرع وقت باشیم .

سازمان بنادر تمایلی به ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر ندارد

وی با توجه به سابقه فعالیت خود در بخش حاکمیتی حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین بخش خصوصی این سوال را مطرح کرد که یک دلیل قانع کننده بیان کنید که سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور ، مقصر است ؟

این فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه در کنار صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند ، عنوان کرد : سوال قابل تامل این است چرا پس از حادثه انفجار در  یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، صرفا سازمان بنادر و دریانوردی مورد خطاب قرار می گیرد ؟

سعید نژاد با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از نظم ، انضباط و قوانین مشخص در زمینه تخلیه ، بارگیری و نگهداری کالا برخوردار است ، گفت : این در حالی است که سازمان بنادر و دریانوردی، هیچ نقشی در ثبت سفارش کالا ندارد .

باید منتظر اعلام نتیجه کمیته حقیقت یاب ماند

مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی درباره حادثه انفجار در یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، اظهار داشت : باید منتظر ماند و دید کمیته حقیقت یاب حادثه به چه نتیجه ای می رسد و تا زمانی که علت دقیق حادثه مشخص نشود اینکه صرفا به دلیل اینکه حادثه مذکور در محوطه بندر رخ داده است ، یک دستگاه یا مجموعه مانند سازمان بنادر و دریانوردی را خطاب قرار داد غیر اخلاقی است .

سعیدنژاد با تاکید بر اینکه پس از مشخص شدن علت دقیق حادثه ، باید رویه ها ، فرایندها و دستورالعمل ها تغییر پیدا کند ، خاطرنشان کرد : در برهه زمانی کنونی به طور ویژه باید به وضعیت بازماندگان جانباختگان ، مجروحان و آسیب دیدگان توجه داشت و از نظر اخلاقی و ملی ، جبران خسارت مادی و معنوی این افراد را در دستورکار قرار داد .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.