| کد خبر: 26618 |

مدیرعامل سازمان بنادر پیشنهاد داد:

◄ بررسی امکان راه‌اندازی " دفاتر پیشخوان سازمان بنادر و دریانوردی "

تین نیوز | مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد کرد امکان راه اندازی دفاتر پیشخوان سازمان بنادر، در اتاق فکر این سازمان بررسی شود.

به گزارش تین نیوز، در جلسه اخیر اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی رییس کارگروه نمایندگی ها و تسهیلات بندری، به روند پاسخ سازمان بنادر به نامه های بخش خصوصی انتقاد کرد.

وی این سوال را مطرح کرد که "آیا این امکان وجود دارد که دستورالعملی صادر شود که پاسخ نامه ها در چارچوب زمانی مشخصی داده شود یا خیر؟

به گفته مختاری، این مساله از موضوعاتی است که در کارگروه نمایندگی ها و تسهیلات بندری نیز درباره آن بحث و پیگیری شده است.

مختاری گفت: به نظر می رسد در سازمان، نظارتی بر پاسخ دهی بر نامه ها وجود ندارد و بخش خصوصی، به ندرت پاسخی از سازمان دریافت کرده است.

وی یادآور شد: امروز ما در دوره رکود هستیم و شرکت های بزرگ (به جز کشتیرانی ج.ا.ا) که توقعات بزرگ دارند، در بنادر ما حضور ندارند اما اگر بعد از این، شرکت های بزگ بیایند، توقعات بالا خواهند داشت و اگر همین روند موجود در پاسخگویی را شاهد باشیم، به بن بست می خوریم.

اسلامی: امکان ایجاد پنجره واحد پاسخگویی در سازمان وجود ندارد
جلیل اسلامی، مدیرکل امور بندری در این باره گفت: درخواست کارگروه، این بوده که آیا می توان پنجره واحدی در سازمان تعریف کرد که مراجعان، تقاضاهای خود را از طریق آن مطرح کنند؟

وی به این سوال این گونه پاسخ داد: نوع کارها، حوزه مدیریت و تقسیم وظایف در ستاد و بنادر، به گونه ای است که امکان ایجاد پنجره واحد برای پاسخگویی به همه مراجعان از آن طریق، وجود ندارد.

اسلامی گفت: معمولا مکاتباتی که در قالب اتوماسین اداری با سازمان انجام می شود، حتی یک مورد هم بی پاسخ نمی ماند، اما این که آیا پاسخ مطلوب بوده یا در زمان مناسب داده شده باشد، بحث دیگری است.

جهاندیده: خود را پاسخگو می‌دانیم
علی جهاندیده، معاون امور بندری سازمان بنادر نیز در این باره گفت: نکته بیان شده، اصل کار ما در سازمان است، اگر پاسخگویی را از ساختار سازمان حذف کنند، قطعا ما هم ضرر خواهیم کرد.

وی افزود: این که خودمان را جوابگو به مشتری بدانیم، وظیفه ماست؛ نه لطف ما.

جهاندیده با اشاره به برخی موارد محدودی که روند پاسخگویی به مکاتبات در بنادر، راضی کننده نبوده، اظهار کرد: این درصد بسیار پایینی است و نمی تواند کل پاسخگویی سازمان را خدشه دار کند.

وی اضافه کرد: ما در سازمان و ادارات کل بنادر، از نظرات اصلاحی استقبال می کنیم و خودمان را پاسخگوی نامه ها می دانیم، همچنین تلاش خواهیم کرد ساختاری را برای تاکید مجدد بر ارائه خدمات به مشتری تعریف کنیم.

سعیدنژاد: امکان راه‌اندازی دفاتر پیشخوان سازمان، بررسی شود
محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر در جمع بندی این موضوع اظهار کرد: در این که سازمان مکلف است به درخواست هایی که در چارچوب قانون به سازمان می رسد، رسیدگی کند؛ شکی نیست اما این که پاسخ هر نامه ای را بدهد، جای بحث دارد.

سعیدنژاد ادامه داد: با توجه به این که طیف بسیار گسترده ای از نامه ها و درخواست ها به سازمان می رسد، اولا باید بررسی شود که به چه نامه هایی می توانیم پاسخ دهیم و به چه نامه هایی؛ خیر.

وی افزود: همچنین در این زمینه، موضوع ایجاد پنجره واحد یا میز پاسخگویی به مشتری، فرآیندی قابل بررسی و پیگیری است و پیشنهاد می کنم که این موضوع در کارگروه نمایندگی ها وتسهیلات بندری مطرح و بررسی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: می توانیم چیزی شبیه دفاتر پیشخوان دولت را با عنوان "پیشخوان سازمان" داشته باشیم که در آنجا در حد توان، به جای همه معاونت ها، به مشتری توضیح و پاسخ داده شود.

وی از کارگروه تسهیلات بندری خواست تا این بررسی این پیشنهادها را در دستور کار خود قرار دهد.

گفتنی است؛ دهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، با حضور مدیرعامل، معاونان و برخی مدیران کل سازمان و با دبیری محسن صادقی فر، برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.